Man fick sig ett gott skratt!


Under dagens träning stod coach Christoffersson och förklarade en spelövning i fem minuter. Han förklarade klart och tydligt att anfallande lag började med pucken bakom motståndarnas mål och att det var försvarsspel som skulle tränas. Inga konstigheter egentligen, ja om man inte heter Jesper Andersson och ännu är junior. Det lät så här direkt efter att Petter hade pratat klart.

- Petter, skulle vi starta med uppspel eller?

Avdelning, inte alltid lätt att vara coach!

Jag skulle vilja ha kvar lite av junioren i mig då man ännu inte hade hunnit bli så miljöskadad. Med det menar jag att man i dag nästan är för bra taktiskt skolad om man ser till sitt eget bästa. Nuförtiden så värderar jag mina lägen i procentchans i stället för att gå efter den berömda magkänslan. Det medför att man tappar en hel del av sin kreativitet som man hade när man var ung. Då chansade man hej vilt och det fick verkligen bära eller brista. I bland bar det och i bland brast det så in i h-vete. I dag så varken bär eller brister det eftersom man håller sig där vart isen är som tjockast.

Over and Out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0