Kalix-Piteå 3-4 ( 2-1, 1-1, 0-2 )


Jaha, det var inte direkt oväntat det här. Varför blir det alltid så här när man dömer ut ett lag, en spelare eller en organisation? Hade jag inte uppmärksammat att Piteå lämnade stora delar av truppen hemma hade vi förmodligen vunnit stort och bjudit på propagandahockey. Kanske var det bara en tillfällighet? Men kan det verkligen kallas det då det händer varje gång jag gör någon form av utspel här i bloggen?

Piteå kunde alltså till slut vinna efter att man i den tredje perioden vände på steken. Man hade med sig en ordinarie A-lagsformation som direkt fick problem då Joakim Hurtig tvingades utgå. De juniorer man hade fyllt upp truppen med var hungriga och såg sin chans till att visa vad de går för. De gjorde det helt enkelt riktigt bra och visade att steget till ettan i framtiden inte kommer att bli några problem.

Vår egen insats var absolut inget man skriver hem om, ofokuserat och fortsatta problem med det defensiva spelet. Just försvarsspelet över hela banan lär stå på agendan under de två veckorna som återstår fram till seriestarten. Precis som det ska vara egentligen, någon form av akilleshäl måste finnas under försäsongen. Vore konstigt om allting klaffade så här års. Offensivt tycker jag det fortsatt ser bra ut, enda negativa är att det blir lite väl mycket pucktransporter.

i Piteå så skötte sig mina två gamla lagkamrater Peter Rundblad och Johan Lindström riktigt bra och var klart utmärkande i det unga Piteå laget.

Min egen insats är den klart bästa denna försäsong, nu går det väl inte att spela sämre än vad jag har gjort i de tidigare matcherna. Men i vilket fall som helst så var det ett klart steg framåt fast det finns mängder av detaljer som jag ännu kan slipa på. Fick med mig säsongens första poäng då jag fick en simpel andraassist i powerplay, men de räknas såklart de också.

Nu blickar vi redan fram emot nästa match, Piteå borta på onsdag är det som står i kalendern. Då får vi chans till revansch men framförallt ska det bli kul att mäta sig med deras "riktiga" lag. 

Målskyttar Kalix: Johan Karlsson, Anders Vikman och Andreas Wallgren

Målskyttar Piteå: Daniel Karlström 2, Robert Wikberg och Peter Rundblad


Clemensnäs-Boden 4-9

Målskyttar Clemensnäs: Erik Sundqvist 2, Ludvig Marklund och Jonathan Forsgren

Målskyttar Boden: Jonas Carlenius 2, Zakarias Granlund, Christian Klingert, Mathias Sundelin, Krister Åström, Oskar Edström, Fredrik Näsvall och Martin Brännvall

Over and Out!
 


Kommentarer
Postat av: Ryo

Jag hoppas du förstår att det här inlägget både är nödvändigt och logiskt. Att beklaga sig inför norra Sveriges hockeypublik över att motståndarna i en träningsmatch inte mönstrar fullt lag och sedan förlora matchen, det kan bara inte lämnas utan kommentar. Så här på rak arm har jag svårt att föreställa mig en större prestigeförlust.



Å andra sidan, imponerande Piteå! Kul att juniorerna visar att de vill spela A-lagshockey i vinter.

2009-09-06 @ 20:53:05
Postat av: Jimmy

Ryo:



Ja så får ju du se det om du vill, men har aldrig sagt att det skulle bli en enkel resa för oss heller så. Skrev till och med i inför match rapporten att det säkerligen blir en tuff match..



Tycker fortfarande att det är beklagligt att man inte kom med fler A-lagsspelare. Lovar att sluta beklaga mig den dagen Piteå vågar skicka denna trupp till en seriematch, det lär nog aldrig hända..

2009-09-06 @ 21:26:20
Postat av: Jens

Om Thomas Rhodin var en klassvärvning när han gick till Skåre, vad säger man då om div 3-laget Mölndals senaste värvning? Jari Tolsa! http://www.proteamonline.se/customers/news_show.asp?Id=735&NewsId=125404

2009-09-06 @ 23:06:15
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: Anders N

Var och tittade på matchen igår, ser inte ngnstans hur det gick med killen som ambulansen var och hämtade! Hur gick det för han?

2009-09-07 @ 13:41:33
Postat av: Jimmy

Anders N : Kom tillbaka i andra pausen berikad med några stygn i ansiktet..Gick med andra ord bra efter omständigheterna,var en riktigt ful smäll han åkte på..

2009-09-07 @ 14:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0