Dagens matcher!


Asplöven-Hokki

Kiruna-RoKi

Lycksele-Skellefteå J-20

Asplöven och Kiruna får finbesök då dom gästas av mestislag. Eftersom nickname "Ryo" inte gillar att jag jämför de med allsvenska lag får jag helt enkelt bara konstatera att det är finska lag som dom möter. De håller till i den finska andraligan ( som allsvenskan men otroligt mycket sämre ) och därför så ska topplagen i ettan vinna. Nu fick jag köra lite pajkastning på "Ryo", onödigt kan tyckas då jag verkligen tycker att han i 99 % av fallen har rätt sunda åsikter.

Det är alltid svårt att jämföra de olika ligorna men till exempel Hokki har under försäsongen spelat oavgjort mot KHL laget Automobilist Ekaterinburg. Det säger en del om deras kapacitet men som alltid lär man få svårt då matchen spelas på stor rink. Deras egen hemmarink är bland det minsta man kan hitta i hockeyvärlden.

Jag hade planerat in en resa till Arena Polarica i dag men är nu högst osäker då jag dras med halsont. Vi har själv en match i morgon som jag hoppas kunna spela, kanske då inte är det smartaste att sätta sig och frysa i Polarica.

Dagens matchtips:

Asplöven-Hokki 4-2

Kiruna-RoKi 5-4

Lycksele-Skellefteå J-20 3-5

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Ryo

Haha, det kan jag gott bjuda på!

2009-09-05 @ 15:20:01
Postat av: Anonym

du hade rätt i lycksele matchen ;) 3-5 gjordes av melker karlsson i tom bur

2009-09-05 @ 17:39:41
Postat av: Kirunabo

Kiruna vann 4-3 efter straffar

2009-09-05 @ 18:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0