Skandal eller pinsamt? Kalla det vad ni vill!


I dag så har lottning inför playoff 3 genomförts, det blev minst sagt inte riktigt som man tänkt sig. I regelverket står det klart och tydligt att tvåan i allettan mellan ska möta tvåan i allettan södra, alltså Enköping mot Örebro. När man då har sitt telefonmöte så visar det sig att förbundet helomvänt och placerat Örebro på den seedade sidan. När lottningen skulle ske så såg uppdelningen alltså ut på följande sätt.

Seedad grupp:       Oseedade:

Asplöven                   Enköping
Tingsryd                    Piteå
Valbo                         Skåre
Örebro                       Nyköping

Det var alltså fri lottning utifrån detta system och på så sätt fick dom fram playoffparen, dom blev enligt följande.

Asplöven-Enköping
Örebro-Piteå
Tingsryd-Nyköping
Valbo-Skåre

Antar att Örebro redan har bokat in resan till Enköping då regelverket både för mig och Fahlander nog var glasklart, nu får man i stället sätta sig på flyget upp till Luleå för vidare transport med buss till Piteå. Där väntar Fahlanders värsta mardröm Markus Ottosson, tror inte ordförande är särskilt glad över det.

För mig är detta en skandal, telefonmötet som egentligen skulle ta 10 minuter tog nu i stället över en timma. Enköpings ordförande var också en smula upprörd, det hade jag också varit om jag suttit på en sådan position i Enköping eller Örebro.
För mig är detta en ren skandal men vem vet, kanske jag som misstolkat regelverket?

För Asplövens del blev detta en vinstlott i parentet med Nyköping, i ärlighetens namn så ser jag ingenting som kan hindra Asplöven från kvalserien. Ska man hitta något så ska det vara att man får en tuff första match nere i Bachohallen, där är Enköping starka och lär få ett bra stöd från sin hemmapublik.
Ska i kväll försöka gå i genom dessa möten lite bättre, som jag ser det så är tre av matchserierna ganska lätta att tippa utgången på.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag håller med om att den här lottningen blev skandalartad, och att det blev mer rätt nu när bestämmelserna har följts. Även matchen Asplöven - Piteå följer bestämmelserna då det inte står något i Seriebestämmelserna om att PO3 inte kan lottas så att lag från samma serie möts, se http://www.swehockey.se/files/%7B3F7E05E3-D993-4479-A225-0EB3115C952E%7D.pdf



De bestämmelserna var fastställda i maj i fjol, de får väl se till att få det rätt till nästa år...

2009-03-04 @ 11:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0