Temperaturhöjare!


Jag har under den senaste tiden gnällt otroligt mycket på lokaltidningarna och det utrymme som dom ger till div 1 hockeyn här uppe i norr. Visst att det kanske är en aning ömsesidigt då den nordligaste serien under dom senaste åren helt har saknat spänning då endast tre lag från grundserien har tagit sig vidare till allettan. I år blir det äntligen förändring på den punkten då man nu utökar antalet lag till fyra som tar sig till allettan och att man börjar den serien direkt efter nyår.

Bara det i sig gör att temperaturen höjs då det förmodligen kommer vara ett antal lag som är med och slåss om den fjärde och sista platsen till spel i allettan.
Men för att ge serien mer publicitet så räcker det väl inte med det tänker ni säkert nu?
Givetvis gör det inte det svarar då jag men det kommer att bli ytterligare en nyhet i den norra serien i vinter då bloggmästaren själv kommer att få en div 1 krönika i NSD under säsongens gång. Hur det upplägget blir ligger fortfarande i planeringsstadiet men under den senaste diskussionen som vi hade så framkom det att krönikan kommer att kunna läsas ungefär var fjortonde dag . Jag känner mig givetvis jättestolt och jättehedrad över att ha fått detta uppdrag, det kommer att gynna både mig och serien i övrigt. Jag hoppas nu att jag ska kunna förvalta detta till något bra och att jag genom detta ska kunna vara med och bidra till ett större intresse, lyckas jag med det så kommer det kännas otroligt bra och glädjande inne i mitt gigantiska hockeyhjärta.

En nyhet till som kan bli av är att denna blogg kanske kommer att byta plats, kan bli så att den hamnar inne på NSD:s webbsida. Det kommer också att gynna både mig och serien i övrigt då jag får än mer publicitet och att denna blogg säkerligen kommer att dra till sig en och annan ny läsare.

Som ni ser så är det mycket som är på gång, lyckas vi få dessa bitar på plats så tror jag att det kan bli en ännu intressantare säsong som vi har framför oss. Jag ska iallafall göra allt jag kan för att bidra med en temperaturhöjare, hoppas och tror att ni andra hockeyälskare också vill vara med på det racet?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Stockholm nästa

Tjenare Jimmy!

Vet du vem av Kirunas backar som ska flytta till Stockholm till nästa säsong?

Och isåfall, vem?



Tack på förhand! Hoppas du kan svara på det! :)

2009-06-12 @ 09:10:47
Postat av: Christer S

jag tror det där blir toppen, Jimmy, bara du inte bränner ut dig totalt.. Men har du lyckats hålla ångan uppe så här långt sp...

2009-06-12 @ 13:32:04
Postat av: M.O.R

Ingen fara att Jimmy bränner ut sej....sånt här gör att han blir taggad som tusan och prestera ännu bättre....tänk om vissa tränare hade förstått det =).....Jag vet att det kommer bli kanonbra....

2009-06-12 @ 20:46:29
Postat av: E.kenttä

ett lyft för hockeyn i Norrbotten! tack

2009-06-14 @ 02:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0