Ryktet stämde visst!


Det är mycket troligt att Asplöven och poängkungen Urban Omark går skilda vägar, det bekräftades i en intervju med NSD under gårdagen. Här nedan följer ett inlägg utsaxat från Asplövens svenskafans.

10/6 Poängkungen lägger skridskorna på hyllan?

Asplövens poängkung Urban Omark med 65 poäng på 36 matcher, kan vara förlorad för Haparandalaget. Övertorneåsonen står i valet och kvalet mellan att satsa vidare på hockeyn eller på en civil karriär och till NSD.se kommenterar Omark situationen.

-
Det är lite motivation och jag letar efter ett arbete. Får jag ett arbete som jag vill ha är det inte alls omöjligt att jag byter bransch och slutar med hockeyn. Jag har pluggat och gjort klart min utbildning och jag söker arbete för fullt och fortsätter:

- Jag börjar bli gammal nu och det är viktigt att allting ska funka. Nu har man familj också att tänka på. Jag har flyttat runt ett år i taget nu ett par år och det är slititgt. Förhoppningsvis ska jag ta ett beslut under juni hur det blir. Men jag håller igång och tränar så jag är redo om det blir spel.

Om det blir så att du fortsätter, är det då Asplöven som gäller?

- Ja, det blir nog så.

Blir intressant att följa utvecklingen för Urban och Asplöven då han under fjolåret verkligen banade väg för sina lagkamrater med en otrolig vinnarskalle och ett stort hjärta för sporten. Som kapten är Urban ett föredöme med sina sunda värderingar, kort och gott en lysande hockeyspelare på denna nivå.

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0