Talang till Gränsstaden!


Det känns som att Asplöven inför denna säsong har bytt strategi då man tidigare var känd för att värva stora namn som var på väg neråt i karriären. Årets silly season går däremot i ungdomens tecken då man satsar på spelare som man hoppas ska blomma ut till toppspelare i ettan. Enligt bloggen så är det en bra strategi då det tidigare år inte räckt ända fram till den uttalade målsättningen, allsvenskan! Ungdomlig entusiasm slår i slutändan rutin, eller?

I går så lyckades man alltså knyta till sig Stockholmaren Johan Skiöld som under dom senaste säsongerna har varit en del av Leksands hockeygymnasium. Utvecklingskurvan har ständigt gått framåt och fjolåret får väl ses som ett kvitto på en god examen då han summerade hela 52 poäng ( 24+28 ) på sina 41 matcher i superelit. Jag har försökt forska lite mer om Johan men väntar fortfarande på svar av min kontakt. Men att det verkar vara en giftig forward är det inget snack om, 52 poäng i superelit gör inte vem som helst!

Jag har även forskat fram en del om Kalixförvärvet Ville Väänänen, så här säger Tornios mästartränare Urban Lahti om Ville.

" Energistark spelare och en bra skridskoåkare som dessutom är utrustad med bra händer, han kommer att tillföra Kalix en hel del positivt "

Tack för den analysen Urban, låter lovande va ?

Återkommer när jag har fått mer information om Johan Skiöld, Asplövens senaste "bomb" !

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: AHC

Tack Jimmy! Dig kan man lita på =) Alltid bra info

2009-07-02 @ 14:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0