Separationsångest!


I 361 dagar har vi nu följt varandra dag ut och dag in, vi har helt enkelt lärt oss att leva med ett liv tillsammans. Det var alltså 361 dagar sedan jag födde denna blogg och vi har dagligen haft en nära kontakt med varandra, det har i ärlighetens namn inte gått en dag utan att vi har träffats. Oftast sker det flera gånger om dagen men ibland så blir det bara ett snabbt och hjärtligt besök.
 
Men hur ska det gå nu då? Vi skall vara ifrån varandra under nio hela dagar, vi som tidigare inte ens klarat oss ifrån varandra ett dygn. Fast jag har skaffat två utomordentliga barnvakter i Christer S och Micke Lasu så känns det ändå otryggt att bara lämna ifrån dig, men du ska veta att pappa kommer att tänka på dig en hel del. Jag tror att vi behöver den här pausen ifrån varandra, du får träffa två sköna killar och pappa får lapa lite sol och återhämta sig inför en intensiv höst. Pappa har inte hunnit göra så mycket annat än att ta hand om dig och träna inför den hockeysäsong som jag snart går in i.

Ja ungefär så där känns det att lämna ifrån sitt livsverk, tänk vilken ångest det måste vara som förälder att lämna ifrån sitt barn till kanske mormor och morfar under några dagar. Att lämna ifrån sig en blogg kan liksom inte jämföras, men trots allt är ju detta mitt livsverk.

Men det ska såklart bli så otroligt skönt att lämna bort detta under några dagar och bara koppla av och njuta med den man verkligen älskar. Jag har lovat min kära flickvän att hålla mig ifrån allt vad internet och datorer heter denna semester och det kommer jag också att göra. Har ingen lust att skapa ett triangeldrama mitt i semestermyset, hon har ändå fått lida tillräckligt av denna blogg. Den uppdatering som jag försöker hålla tar så otroligt mycket tid av det vardagliga livet, det är inte direkt bara att knåpa ihop ett inlägg och trycka på publiceraknappen.

Det känns otroligt kul att bloggen kommer att uppdateras under min semesterperiod, är hjärtligt tacksam till att Christer och Mikael ställer upp och hjälper mig. Jag blir väl skyldig en flaska av starkare vara men det är det värt.

Jag hoppas ni läsare ställer upp på ett lika fantastiskt sätt under denna period, kan nog vara kul att få lite variation i texterna och inte bara få läsa samma samma meningsuppbyggnader och ordval hela tiden. Tror det kommer bli en intressant vecka då både Christer och Mikael har det naturliga hockeyintresset och den naturliga skriften i sig.

Vi ses igen nästa fredag, tack kära läsare för att ni ställt upp på ett fantastiskt sätt under bloggens första levnadsår! När jag är tillbaka vid tangenterna så är vi inne på år två tillsammans, fantastiskt!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då tar jag också semester från bloggen. Ses nästa fredag!

2009-07-07 @ 22:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0