Jimmy själv då?

  Börjar med att tacka Jimmy för förtroendet, det är inte lite ansvar som vilar på ens axlar att vikariera på en blogg av denna dignitet. Jimmy har gjort ett sjujäkla jobb, ända sedan han startade upp detta. Undrar om han i sin vildaste fantasi kunde föreställa sig den popularitet bloggen fått?
  Nu har jag lovat Jimmy att råttorna INTE ska dansa på bordet när katten är borta, så det får jag hålla. En del blir säkert lite besvikna nu, men så är det.
 
  Vad passar egentligen bättre än att inleda mitt gästspel med att kommentera bloggaren själv? Inget, förstås.
Jag har ju haft turen att kunna följa Jimmys karriär ända sedan pojk o junioråldern, redan då en riktigt slitvarg och lagspelare framförallt. Det är väl kanske det som legat honom lite i fatet. Han gör allt för laget, om sedan han själv inte sticker ut, det tar han med ro, för det mesta.
  När han skulle ta steget upp i A-laget, så skar det sig väl lite, mellan honom och de ansvariga då, vilket var synd. Så han drog söderut istället, till Vallentuna om jag minns rätt. Han fortsatte där att vara den lojale lagspelaren, och blommade väl inte ut riktigt förrän han kom till Falun, där började poängen formligen spruta in!
  Synd att Falun ständigt parkerade i botten på tabellen bara, ständigt....

Sejouren i Asplöven ska vi inte tala så mycket om, det har Jimmy sagt allt som behöver sägas om, och sedan som bekant, hamnade han i Lycksele. Där har Jimmy som vanligt blivit riktigt populär, fattas bara annat o man nu är ifrån Kiruna. Jag trodde faktiskt han skulle bli kvar där ett tag, då jag vet att han stortrivdes i "byn".
  Sen är det väl ingen hemlighet att jag tjatat oavbrutet på honom om var Mpderklubben med stort M är, men han valde klokt nog utbildning före det, denna gång. Så där fick jag tji. Ändå. rätt val Jimmy, tror inte det kommer att stanna vid länstidningar efter utbildningen!

  Finns det då inget negativt att säga om karln?
Jo, två saker, han har alldeles för lätt att såga sig själv jämns med fotknölarna, och så var det ju det där med sejourerna i Asplöven. Det är väl allt.
  Nu får vi alla hoppas han hämtar kraft och inspiration för att kunna hålla igång denna blogg ett år till. Div 1 norra A vore inte samma sak utan hans djupa insyn i hockeyn, lagen och framförallt sin förmåga att skriva om intressanta händelser inom hockeyn överhuvudtaget.
 
  Så jag avslutar denna hyllning till Jimmy, (vi ska inte glömma hans flickvän som står ut med all data och research tid,) med att hoppas på ännu ett intressant år med denna blogg.

Tack för i år Jimmy, keep up the good work!

/ Vikarie CS

Kommentarer
Postat av: Kalixbo

Välkommen till Kalix Jimmy.

Här kommer du att trivas. Väldigt bra grupp människor som tar hand om dig..



Lycka till.

2009-07-08 @ 13:18:01
Postat av: M.O.R

En liten rättelse christer...när Jimmy klev upp i A-laget och det inte blev riktigt som han tänkt...då tog han hockey trunken och drog till Asplöven...jag glömmer aldrig hans första match, från att ha varit en kuvad hockey spelare vart han kung.....jag tackar fortfarande Ubbe för det förtroeende han gav Jimmy...hade det inte varit för det så hade Jimmys skridskor legat på hyllan för längesen....rätt ska vara rätt =)....lycka till med bloggen....

2009-07-08 @ 14:57:03
Postat av: Christer S

Du har så rätt i det, M.O.R! Fast nog tror jag Jimmy hade hittat vägar ändå. Även om det blev en genväg via Asplöven uppåt. Kanske är han den enda som spelat där och faktiskt blivit bättre? (Kunde inte låta bli)

2009-07-08 @ 15:03:59
Postat av: Anonym

Har du hör rykten om 3-4 dalakillar som ska till Lycksele? Någon av dom var Leksands J20 spelare. Vet inte hur mycke det ligger i det men du kanske vet?

2009-07-08 @ 15:36:04
Postat av: Christer S

Jodå, kommer inlägg under kvällens lopp, lite av den berömda researchen måste till först.

2009-07-08 @ 17:17:32
Postat av: 2

har hört 3 namn. Johan Carlsson, Johan Grönberg och Fredrik Strand.

2009-07-08 @ 17:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0