Bra förutsättningar!


Tiden i Lycksele börjar lida mot sitt slut ( för denna gång iallafall) och jag sitter och funderar på hur himla bra förutsättningar man har här i "byn". I en första anblick så var jag rätt så kritisk till till exempel Johan Grönberg och Fredrik Strands val av klubb, vad ska dom hit upp och göra tänkte jag. Men när jag har sugit på karamellen under några dagar så känns det inte så dumt än då, dom får det rätt bra här skulle jag tro.

- Gigantiskt med istid

- En bra och välutbildad tränare som brinner för sin uppgift

- Otroligt bra förutsättningar

- En underbar gruppdynamik

Egentligen så har man allt man kan önska sig här i "byn", ja en varmare ishall och ett gym som håller normal rumstemperatut skulle väl inte vara helt fel att önska sig. Man blir väl även ganska less på trappan upp till omklädningsrummet, den är otroligt brant om man just dödat ett boxplay i slutet av perioden vill jag lova.

Men det slog mig som sagt nu i kväll att man har det riktigt bra här, hur kom jag då på den tanken just nu? Bara en sån grej att jag i kväll satte mig i bilen upp till ishallen, slet fram pilatesbollen och en viktskiva som jag tog med mig ut på rinken. Där la jag ut lite puckar och varvade lite skott i kryssen med att köra lite magträning på den magnifika pilatesbollen. Helt allvarligt, på hur många orter har man den möjligheten under sommaren? Att man bara helt sonika kan åka upp till hallen och där ha den helt för själv?

                              



                                

Sen vad en 28-åring gör ensam en onsdagskväll uppe på ishallen är en helt annan sak, visar åtminstone att man har kvar drivet, passionen och kärleken till sporten. Det kan ingen anklaga en för att sakna!

Tänk om alla unga talanger skulle kunna ha samma kärlek till sporten som man själv har, åh vad bra dom hade kunnat bli. Tänk om man någon gång i karriären skulle kunna inspira en talang till att ge allt han bara kan för att bli så bra som möjligt. Tänk när han sen säger att han hämtade drivkraften genom att studera Jimmy Stålnacke och se hur mycket kärlek som han skänkte till sporten.

Om/När den dagen kommer så kommer det att vara min största dag i karriären!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Eriksson

Kung :) BTW om du läser denna kommentar, så Clemensnäs kommer spela med ett välduigt ungt lag i divison 1 kan jag ju säga typ bara 91er :)

2009-07-22 @ 23:25:13
Postat av: Christer S

Den dagen har nog redan kommit, jimmy! många har nog inspirerats bara av din blogg! Dom ser att det finns mer än puckar under en hjälm:-)

2009-07-23 @ 01:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0