Bloggen tar fram storsågen!


Året är 2009 och många div 1 lag ( däribland Kalix ) har ännu inte fått en fungerande hemsida, helt otroligt om du frågar mig. Det är det största och bästa skyltfönstret som man har i dagens läge och det är där supportrar snabbt ska få information om vad som händer och sker i föreningen. Man ska först av allt kunna läsa om eventuella nyförvärv eller spelarförluster på det egna lagets hemsida och sedan surfa in på någon hobbyblogg för att se vad den som driver bloggen har skrivit.

Som det är nu så ligger bland annat denna blogg steget före föreningarna och om jag jobbade inom en förening så skulle jag tycka det var snudd på pinsamt om en hobbybloggare hinner före den officiella hemsidan med nyheter inom sitt lag.

Visst att jag som bloggare kan gå ut med eventuella nyförvärv eller spelarförluster innan det är helt klart eftersom man som förening måste ha övergången svart på vitt innan man går ut med det. Men för min och andra bloggares del så är det väl nästan minst lika viktigt att ha kött på benen innan man går ut med en nyhet då det handlar om ens egen trovärdighet och att man som bloggare vill att läsarna gärna ska återkomma. Om jag ser till mig själv, hur många gånger har jag egentligen gått ut med felaktig information?

Vill minnas att Joukov affären blev ett smärre fiasko för min del då jag gick ut med att han var klar för Kiruna lite för tidigt, det visade sig sedan att han inte alls var klar. Men turen var på min sida och Joukov var en vecka senare klar för Kiruna, det räddade upp mitt anseende betänkligt.

Det jag vill ha sagt är att nu jäklar får ni klubbar skärpa till er, vi hockeyälskare vill ha bra och uppdaterade hemsidor att surfa runt på. Har ni svårt för att komma i gång så rekommenderar jag er att gå in på Karlskronas exemplariska sida ( www.khk.se ) , där lär ni få en hel del inspiration!

Kom igen nu, ge sponsorer och supportrar det dom vill ha!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0