Scoutresa!


Nu åker bloggansvarige i väg på en liten scoutresa, Skellefteå är destinationen och där väntar mötet mellan Skellefteå-HV 71. Jag älskar verkligen att gå på hockey i Skellefteå Kraft Arena, hockeyintresset är genuint och inramningen är fantastisk. Jag kan inte tänka mig att det finns många arenor utöver just denna och Scandinavium som har denna galna stämning, givetvis måste man även räkna in ett fullsatt Hovet när AIK spelar hemma. Tyvärr så händer det inte särskilt ofta att Hovet är fullt men AIK har genom sitt fina spel äntligen börjat få tillbaka publiken sin.
AIK:s fans är förövrigt otroligt högljudda, vill minnas mötet med Troja i kvalet upp till allsvenskan under lockout säsongen.

"Notan" gjorde sin comeback i klubben han har i sitt hjärta, innan nedsläpp så gled han in i mittcirkeln iförd LA Kings tröjan. Han stannade upp där och slet plötsligt av sig den, under hade han sin AIK tröja med ett C på. Bland det mäktigaste jag upplevt från läktarplats!

Men nu var det inte det denna artikel skulle handla om utan under min resa vill jag ha svar på följande frågor:

- Kan Skellefteå återigen hitta den fart dom spelade med under hösten?

- Hoppas på mycket känslor då detta är ett hatmöte, Skellefteåfansen har väl inte glömt Thörnbergs bentackling på Dimitrakos tidigare under säsongen?

- Var det uppehållet eller Renbergs intåg som gjorde att man tappade formen?

- Hur bra är egentligen Renberg?

- Dimitrakos och framförallt Moran har sviktat efter nyår, kan dom få det att lossna igen?

- Förlorar Skellefteå i dag så är man indragen i streckstriden, man kan väl inte missa slutspel?

- Blir kul att se hur "Stralla" klarar sig? Av det jag sett på tv så finns det ännu ingenting att klaga på!

Kiruna-Clemensnäs i dag, 9-2 är mitt tips!

Målskyttar Kiruna: Kim Sunna 3, Mikael Lasu 2, Henrik Bergenström, Magnus Sandström, Joel Törmä och Andreas Nyberg

Målskyttar Clemensnäs: Lars Örnberg 2

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: LSK:are #9

Glöm inte att Modo supportrarna kan få till ett riktigt bra tryck i ett fullsatt Swedbank !! :) "Over an out!" P.S Hoppas ni vinner imorgon ! (söndag) :)

2009-01-17 @ 19:41:35
Postat av: Stralla

Jasså du var läktaren igår...

2009-01-18 @ 10:40:04
Postat av: Stralla

2009-01-18 @ 10:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0