Regeländringar och diverse annat!


Har försökt att forska mig fram till vad det är för regeländringar som görs till denna säsong då det alltid brukar bli någonting nytt. Hittade några intressant detaljer som kommer att göra även div 1 hockeyn mer offensiv.

- Det lag som slår icing får ej byta

- Tekning sker alltid på någon av dom nio tekningspunkerna

- Vid utvisning så blir det alltid tekning i offensiv zon för det laget som ska spela i numerärt överläge

Jag vill även minnas att man ändrat lite i seriesystemet då nu fyra lag i stället för tre ( två i dom två nordligaste var det tidigare ) går vidare från allettan och där lag tre och fyra får möta segraren i fortsättningsserien i playoff 1.

- Magnus Gästin ryktas vara på väg till Asplöven kunde man läsa i dagens NSD. Åtminstone så har klubben och spelaren i fråga fört en viss diskussion, lät dock som att parterna än så länge stod långt ifrån varandra.

- Luleå Rebels har varit i kontakt med pensionerade Asplövencentern Urban Omark, kan vara mycket möjligt att det blir spel där då Urban ska jobba i staden.

- För min egen del så trodde jag att det var i dag jag skulle få läsa lite om mig själv i NSD men så verkar inte vara fallet. Ja det skall väl vara om man hittar det på kultur eller nöjessidorna då jag mycket sällan läser igenom dessa grundligt, men det känns väl föga troligt.

Over and Out! 

Kommentarer
Postat av: Kalixbo

NSD är inte kända att vara snabba med nyheter.....

2009-08-13 @ 15:20:40
Postat av: 1357

Men kalixbor är kända för att vara snabba i talet...; )

2009-08-13 @ 16:32:40
Postat av: kaaaaaaaalix booooooden piiiiiiiite

haha jag tycker mest alla i norrbotten är så sega på prata.

2009-08-13 @ 16:35:57
Postat av: Zamboni

Gästrin till Happis är väl ändå ett nerköp?

Från elitserien, till lagkapten i allsvenskan, till ett lag i div. 1 norra. Känns lite som att kariären är på väg utför då? Trist i så fall eftersom Gestrin är en bra kille på alla sätt (inte bara hockeymässigt), men nog borde han väl platsa i något av övriga allsvenska lag eller?

2009-08-13 @ 23:53:39
Postat av: Anonym

Har man koll på vart Gästrin och Omark tränar nu? Kör visst stenhårt med ett lag nere i Övik.

2009-08-14 @ 07:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0