Redan någon som hört av sig om rykten!


Det tog inte många minuter från det att jag skrev mitt föregående inlägg tills det att första ryktet ploppade in i inkorgen, när det gick så fort så blev jag aningen rädd för att det nu skulle svärma in rykten till höger och vänster. Så blev inte fallet utan endast ett mail till har ploppat in i inkorgen under dagen, lagomt är bäst heter det väl.

Det första ryktet var att en Kirunaspelare som under säsongens gång fått sparsamt med speltid inom en snar framtid kritar på för en klubb i div 1 B regionen. Det ska vara en pålitlig källa och även jag har hört rykten om att denna kille kommer att lämna då han är lite besviken över hur situationen sett ut under säsongen. Jag hade dock hoppats att han skulle välja Lycksele men så verkar nu inte bli fallet.

Det andra ryktet handlade om mig själv faktiskt då denna kille hade hört rykten om att jag var på väg tillbaka till Kiruna, det dementeras direkt från min sida. Enda kontakten som jag har haft med Kiruna sen säsongen 03-04 är dels förra våren då dom ringde och frågade lite om Henrik Bergenström och dels i vintras när Stefan Lundmyr tog över som sportchef. Han hade då ringt och lämnat sitt mobilsvar där han presenterade sig och berättade lite om sin syn på Kirunas hockey. Sen dess har jag dock inte hört något och i ärlighetens namn så vet jag inte vad Kiruna skulle ha för nytta av mig då man har ambitioner om att någon gång ta sig tillbaka till allsvenskan. Visst att jag skulle kunna bidra med lite rutin och att jag skulle vara en bra kille att ha i omklädningsrummet, på isen tror jag dock att dom juniorer som nu börjar växa till sig kan bidra med mer.

Påminner än en gång om att ni kan maila om ni har några rykten om övergångar, klubbarnas ekonomi osv, lämnar återigen min mail här nedan.

Mailadress: [email protected]

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Sune!

Vem är det från kirunas trupp som hamnar i b serien? Har hört ett rykte i staden om en av dom yngre lirarna söker sig neråt!

2009-04-08 @ 00:19:39
Postat av: Ante

Finns ett ganska så bra rykte att det är tobias fredriksson eller emil jakobsson är på väg bort eller båda två?

2009-04-08 @ 00:23:07
Postat av: vetarn

jag tror det var nyberg som skulle lämna det sjunkade skeppet. han var besviken att han inte fick spela i både 1a och 3e linan :<

2009-04-08 @ 06:10:23
Postat av: Christer S

Fan Jimmy, du värderar dig själv lite väl lågt va?

2009-04-08 @ 08:23:35
Postat av: Jimmy

Sune&Ante: Man behöver väl inte vara rymdfysiker för att räkna ut att dom gärna vill i väg då speltiden var minst sagt begränsad under fjolåret..Så visst kan det stämma att det i detta fallet handlar om Jakobsson eller Fredriksson, med respekt till berörda spelaren så vill jag dock inte släppa namnet riktigt än..



Vetarn: Klart det är Nyberg som det handlar om, han fick ju sparsamt med speltid under hela fjolårssäsongen =) Han ville visst spela i andra linan oxå och dessutom spela i båda pp uppställningarna, annars skulle han lämna..



Christer S: Kanske, eller så är jag bara oerhört klarsynt. Dom unga killarna som växt på sig kanske inte har samma rutin och blick för spelet men samtidigt har dom förmodligen ett helt annat driv och än så länge en taktiskt oförstörd hjärna =)

2009-04-08 @ 08:37:40
Postat av: 4321

Både Jakobsson och T. Fredriksson har aviserat om en söderflytt redan innan säsongen var slut. Vad jag har förstått så har Jakobsson varit intressant för diverse småklubbar i div 1a och b. T. Frediksson är väl inte helt på det klara vad som händer nästa säsong.

2009-04-08 @ 11:39:27
Postat av: Mange

Jakobsson har redan skrivit på för en klubb i B-serien?? Såg tidigare på eliteprospects att även S.Hammar ska på try out till luleå.. Bye bye kirunas framtid

2009-04-08 @ 15:57:14
Postat av: Mange

P.S det handlar tydligen om en av top 3 klubbarna i B-serien.

2009-04-08 @ 15:58:42
Postat av: Jaha

T fredriksson är 100% klar för en förening i B-serien....

2009-04-08 @ 19:36:42
Postat av: Jaha

T fredriksson är 100% klar för en förening i B-serien....

2009-04-08 @ 19:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0