Uppdatering av läget!



Man har nog aldrig varit så populär från omgivningen som en dag som denna, har väl inte hunnit så mycket annat än att sitta i telefon. Den frågan jag får svara på mest är om vad som egentligen händer, i ärlighetens namn så är jag lika förundrande själv.

Vill dock passa på att tacka alla bekanta, obekanta och framförallt alla lagkamrater för det otroligt starka stöd jag fått, det är såna som er som gör att man trots allt kan se en aning positivt trots allt.

Det senaste är att jag hade ett möte i morse som jag inte blev ett dugg klokare av utan snarare tvärtom, där hävdar dom styrande krafterna i föreningen att dom gärna vill ha mig kvar och att det ekonomiska inte var ett dugg inblandat i denna situation.

Så just nu känns allt en aning virrigt, vem ska jag egentligen lyssna på?
Jag gav då Asplöven en chans att lösa mig från kontraktet, gav en väldigt schysst deal som Asplöven tjänar betydligt mer på än vad jag gör men ingenting som klubben nappade på.

Så som det ser ut just nu så kommer jag träna med klubben och ställa upp på dom åtagande som dom tilldelar mig, men som jag fick förklarat för mig i går så är jag aldrig aktuell för spel.
Jag kan inte göra så mycket mer just nu än att fortsätta som vanligt och förhoppningsvis ska vi komma överrens om en lösning inom en snar framtid, man tränar ju trots allt för att som belöning för det slitet få spela matcher.

Jag tycker väl inte att nån skugga ska falla över föreningen, dom fattar beslut som dom tycker gynnar föreningen och truppen i första hand och detta måste man acceptera.

Men eftersom dom som det ser ut nu kommer ha kvar mig i truppen och på så sätt vara tvingade att betala ut lön så är ju jag tveksam till om det är det ekonomiska som har grundat detta beslut.

En sak ber jag av er läsare, kasta inte en massa skit på föreningen i olika forum nu utan fortsätta stötta östra Norrbottens stolthet..
Föreningen gör allt dom kan för att skapa ett slagkraftigt lag och i deras planer ingick inte jag, så enkelt är det.

Fortsätt sluta upp runt klubben på ett lika bra sätt, ni behövs för att målet om allsvenskan ska leva kvar..


Ps: Om man ska se något positivt i detta så går bloggen mot ett svårslaget rekord denna dag, rekordet från i går på 520 besökare kommer vara ett minne blott inom någon timme =)

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: b-hallen

välkommen tillbaka till tuna:)

2008-09-10 @ 14:32:17
Postat av: : DDDDDD

så dom ska spela på 3kedjor hela säsongen då, för juniorkedjan får nog mycket speltid..not

2008-09-10 @ 16:13:33
Postat av: Från Finland

Har läst din blogg nu under en längre tid, och tyckt att det har varit otroligt kul att höra dina tankar runt om det hela. Man blir själv också sur, när man hör att sånt här händer.



Hoppas allt ordnar sig och lycka till i framtiden, samma på finska: Toivottavasti kaikki järjestyy ja onnea tulevaisuuteen!

2008-09-10 @ 23:01:41
Postat av: Kicki

Jag har också läst din blogg och sett dig ute på isen och kan konstatera att du har talang, både när det gäller att spela hockey och skriva. Härligt att läsa dina kommentarer och ta del av dina tankar. Stå på dig. Du har ett gällande kontrakt. Over and out !

2008-09-11 @ 16:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0