Inför omg 2 och Dackehallen fullsatt!



Då är det i morgon dax för omgång 2 av division 1 norra A, innebär att Piteå har sin premiär i morgon när man gästar Boden.

Boden tog en mycket meriterande seger i första omgången när man bortaslog Clemensnäs, en erkänt mycket svår bortamatch då Clemensnäs alltid är starka hemma i den fantastiskt kalla Kopparhallen.

Denna match tror jag dock Boden får svårt att upprepa samma bedrift då Piteå även i år ser relativt starka ut, men det är klart att om Taavolas pojkar nån gång ska slå Piteå så är det kanske nu.
Boden avslutade försäsongen med en seger mot Kiruna och inledde då serien med en seger över Clemensnäs så självförtroendet borde vara stort i truppen, avstår nog att tippa denna match på nordicbet även om jag tror att Piteå tar en ganska betryggande seger.

Upp till gruvstaden bär det av för det unga Kalixgänget, inte många lag som åker upp till Kiruna och hämtar poäng. Kiruna som förlorade premiären mot antagonisten Asplöven är nog väldigt revanschsugna och det tror jag Kalix får lida för.
Kalix kommer få det svårt mot Kirunas kortväxta och otroligt snabba forwards, just Kalix tror jag passar dessa forwards ypperligt.
Enligt rapporterna så har Kiruna otroligt snabba spelvändningar så gäller för Kalix att vara på tå redan från start, ska jag dock tippa så tror jag vi får se den första tvåsiffriga matchen under årets säsong.

För våran egen del så tar vi emot Clemensnäs i våran egen hemmahall, är ett Clemensnäs som jag inte begriper mig på som kommer på besök.
Har tittat och analyserat deras laguppställning och kommit fram till att det kryllar av duktiga hockeyspelare, med den truppen så ska man kunna vara med och nosa på en tredjeplats.

Namn som Jimmy Ögren, Victor Edström, Alexander Sundqvist, Leif Wennerlöf, Joakim Hällgren och Anders Söderström besitter ju en oerhörd kompetens och rutin så tror att när dom får spelet att lossna så blir dom livsfarliga.
Vi får väl hålla tummarna för att så inte är fallet under morgondagen, för i morgon ska vi ha våran första 3 poängare.

Vi kommer från en sudden förlust borta mot Kalix, en match där vi inte riktigt kom upp i nivå. Vi slarvade på tok för mycket och arbetsinsatsen kan bli betydligt bättre, kanske tyngda av stundens allvar då alla räknar med att mot Kalix hämtar man tre enkla poäng.
Problemet som vi kommer att ha är att vi inte kommer kunna föra matcher då man under hela fjolårssäsongen fick slå sarg ut och att föra matcher är ingenting man lär sig över en natt, större gäng än vi som har haft oerhörda problem att göra det genom åren.

Vi kommer få leva mycket på organisation och inspiration, vi måste slita mer än dom flesta lagen och sen måste vi hålla oss inom ramarna.
Kan vi göra det så kommer vi ha en rätt så rolig säsong framför oss där vi även kommer kunna vara med och pressa dom tre stora i denna serie.
I våran hemmahall ska vi redan från i morgon visa oss svårslagna och hungriga, vi ska göra det svårt för Clemensnäs genom att ha hög intensitet i vårat spel och på så sätt inte ge dom så mycket tid med pucken.

Om jag ska sia om denna match så tror jag att vi gör en otroligt bra match i morgon då vi är rejält revanschsugna, första trepoängaren sitter på kontot just efter kl 21 i morgon.

I Clemensnäs spelar Anders Söderström, en mycket god vän till mig som jag kamperade i hop med under en säsong i Vallentuna men som jag sen dess har haft en himla bra kontakt med.
Ska bli kul att ses i morgon Anders, tyvärr så får ni åka hem utan poäng i bagaget denna gång..

Noterade publiksiffran mellan Tingsryd och Karlskrona, 3400 hade sökt sig till Dackehallen och det är tillika fullsatt!!
Snacka om att det finns intresse runt division 1 F, måste vara landets klart roligaste division 1 serie.
Tänk om man även i denna serie skulle kunna få upp det intresset, hockeykulturen i norr är ju minst lika stark men problemet är väl att för bortafansen skulle det bli otroligt långa resor.
Skulle väl tippa på att av dom 3400 personerna så var säkerligen hälften från Karlskrona, antar att det var ett mäktigt tryck och en upplevelse för livet.

Hörs igen under morgondagen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0