Elitseriepremiär!



Det har varit mycket snack om att elitserien har blivit profillös tack vare KHL, kan hålla med om att på pappret ser det onekligen så ut.
Men nu när man sitter här i TV-soffan och precis sett första perioden av årets elitserie så vill man direkt revidera den åsikten, vilket tempo och vilken fart det bjudits på.

Visst ska man ha i åtanke att det är HV 71 och Frölunda som gör upp och att det trots allt är premiär i en fullsatt Kinnarps Arena.
Det är det här grabbarna har väntat på sen barmarkssäongen startade, är som att släppa ut kalvarna på grönbete så visst är det en bidragande orsak till denna magiska start på säsongen.
Man ska väl också tänka på att detta är dom två lag som jag tror kommer göra upp om SM-guldet senare i vinter, men blir ändå nöjd och belåten av det jag ser.

Frölunda har gjort en hel del klassvärvningar och blir intressant och se vem av dom som floppar, inte alla som klarar av att spela under en så pass hård konkurranssituation, om man ska tippa på någon efter en period så får det bli Andreas Karlsson.

Frölunda började helt klart bäst denna kväll, kul att två ungtuppar som Lars Eller och Erik Karlsson fick komma med i poängprotokollet direkt..
Hv har dock ätit sig in i matchen och avslutade helt klart bäst, gick också till pausvila med en 2-1 ledning.
Noterade ett intressant nyförvärv i Hv 71, Teemu Laine, visste inte så mycket om honom mer än att han gjort en hel del poäng i finska ligan och att han även kan vara en ful rackare.
Han har dock visat upp ett stort register och kommer inte han flippa i år så skulle jag bli mycket förvånad..

Jäkligt kul att elitserien är i gång i alla fall, nu får man bort lite fokus från den annars så upskrivna och totalt värdelösa fotbollsallsvenskan.
Ska försöka mig på en flipp och flopp lista över elitserien..

Flipp:

Teemu Laine Hv71
Linus Klasen Södertälje
Skellefteå AIK (nedskriva men jobbar alltid för varandra)
Kristoffer Berglund Luleå
Victor Hedman MoDo

Flopp:

Mathias Månsson Skellefteå AIK
Andreas Karlsson Frölunda
Reinhard Divis Färjestad
Pavel Skrbek Skellefteå AIK
Luleå HF

Motsäger väl mig sjäv en aning då jag floppar två Skellefteå spelare och flippar laget, men tror på Skellefteå och deras hårda arbete.

3-1 precis av Pelle Gustafsson, glödhet i kväll med 2 kassar redan, noterbart att David Petrasek fick sin tredje passningspoäng..

Nu ska jag fortsätta kika hockeyn, noterat att jag fått en hel del inlägg om vart jag kan tänkas hamna..
Men måste jag hamna i samma serie??

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0