Boden-Lycksele 6-5 ef straffar (3-4, 2-1, 0-0, 0-0, 1-0)


Det var kanske inte världens mest välspelade historia detta men publiken i Björknäshallen fick verkligen valuta för pengarna då det i första perioden var rena vilda västern hockeyn.
Det blev mål i parti och minut och att vara målvakt i den perioden måste ha varit ett rätt tråkigt yrke denna söndag då utespelarna i dom bägge lagen inte alls var intresserade  av att städa undan runt det egna målet.

Så att det var en publikmatch kan man lugnt säga men tror varken Lars Molin eller Ulf Taavola var särskilt imponerad av vad deras mannar presterade.
Jag som trodde på en tight match defensivt med få klara målchanser inför matchen fick verkligen äta upp det direkt från nedsläpp då chanserna duggade tätt redan från minut nr ett.

I andra perioden så lugnar det väl ner sig en aning och vi kan även peta in en femte puck och har vad jag tycker bra kontroll över matchen, men två byten i rad med bara minuter kvar av perioden så lyckas Boden både reducera och kvittera.
Det kändes en aning onödigt men samtidigt så kanske Boden hade jobbat ihop dom målen då dom hade några skott som tog i både stolpar och ribba.

I tredje perioden blev det äntligen lite lugn och ro då inte spelet svängde fram och tillbaka på samma sätt som i dom två första och där målvakterna fick betydligt mycket mer hjälp än i dom tidigare perioderna.

I sudden är det väl Boden som skapar dom hetaste chanserna tack vare ett powerplay men man lyckas inte få in någon puck och matchen tas till straffar.

Boden sätter här sina två första medans vi missar och stor matchvinnare för Boden blir notoriske målskytten Jimmy Vågstedt med sina tre mål.

Detta måste varit en riktigt sevärd och underhållande match för publiken då försvarsspel inte stod på agendan denna eftermiddag utan var mer "gsg" hockey över det hela, gsg är en förkortning av går det så går det.
Det var i alla fall en rätt rolig match att spela men jag tror coacherna och framförallt då Taavola inte är nöjd med vad han såg i dag då han brukar vilja spela en rätt uppstyrd hockey.

I hemmalaget tycker jag Jimmy Vågstedt och Jesper Dahlroth höjde sig över mängden, framförallt Vågstedt som är ruskigt effektiv när lägena dyker upp.

Hos oss var Markus Arvidsson matchens stora profil då han summerade 2+1 och där dom båda målen var frilägen som han drog bort målvakten totalt på.

Min egen insats är väl ok, kanske inte någon höjdare spelmässigt men får med mig två assistpoäng och är inte inne på något mål bakåt. Jag skapade en del lägen som jag inte lyckades förvalta, just målskyttet är något som jag måste jobba på då det inte alls lossnat denna säsong. Samtidigt så har jag en mer spelförande roll i år och genom det så blir det mer framspelningar än målchanser men samtidigt så måste jag bli mycket effektivare när lägena dyker upp.

Kanske får åka på kurs hos Jimmy Vågstedt så man får lära sig att avsluta?

Nu ska jag luta mig tillbaka och kika på någon b-rulle som är i gång här på bussen, väldigt roliga tre timmar kvar av denna resa.
Skönt med poäng i kväll men tycker nästan vi skulle haft med oss någon till men vi har svårt för Boden och vi får trots allt vara nöjda med säsongens första pinne då vi förlorat under ordinarie tid i dom tidigare mötena.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Jens

Ja idag var ni nära alla tre poängen, men BHF vaknade till liv till sist... Roligast med matchen tycker jag ändå var David Andersson i vårat mål som fick hoppa in efter 1:a perioden. Han gjorde div 1-debut och på ett bra sätt dessutom. Bara ett insläppt (som han ju egentligen inte kunde göra så mycket åt heller) mål och två räddade straffar är inte illa alls.



Som vanligt finns det uppe lite bilder från matchen på min sida.

2008-11-30 @ 22:28:00
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: #2

Roligt att Fredrik "hopparn" Tapani kommer tillbaka, vi får ytterliggare slagkraft! :)

2008-12-01 @ 13:38:42
Postat av: lejon

jimmy de heter "gsg" inte "ggg" Går de Så Går de.

2008-12-02 @ 20:32:20
Postat av: lejon

jimmy de heter "gsg" inte "ggg" Går de Så Går de

2008-12-02 @ 21:31:47
URL: http://jimmystalnacke.blogg.se/
Postat av: lejon

jimmy de heter "gsg" inte "ggg" Går de Så Går de

2008-12-02 @ 21:32:28
URL: http://jimmystalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0