Genomgång av lagen, Lycksele SK


Fortsätter i dag min genomgång av lagen med ytterligare ett bekant lag för min del,Lycksele SK..
Spelade säsongen 02-03 i Lycksele och vill minnas att vi hade en väldigt tung säsong men att det personligen gick relativt bra,det som liksom Kiruna utmärker detta lag är lagsammanhållningen.
Trots alla förluster så var det en härlig stämning och jag minns tillbaka på denna säsong med stor glädje..För övrigt hörde dom av sig när dom fick reda på att flyttlasset var på väg norrut,kändes hedrande att dom ännu kom i håg mig och faktiskt så erbjöd dom ett väldigt bra kontrakt men var redan muntligt överrens med Asplöven och min ambition denna gång var att spela i en klubb som vill avancera i seriesystemet..

Innan jag börjar gå i genom deras trupp så vill jag bara säga att det känns inspirererande att det nu är klart med Pasi Mustonen som tränare för oss,vi som är från Kiruna väcker många goda minnen när man hör det namnet,klingar framgång för oss Kiruna bor..Finns dock många belacker där ute som anser att Pasi körde Kirunas ekonomi i botten men är väl så att det man får av styrelsen tackar man och tar emot som tränare,för alla vill väl coacha en bra trupp?

Lycksele,vad kan man säga om dom.Dom hade en tung återkomst i div 1 hockeyn förra säsongen,ett väldigt ungt och förhoppningsvis utvecklingsbart lag som jag tror att Lars Molin på sikt kan göra till ett relativt bra lag,kanske redan i år

Från tiden jag spelade fanns det i fjol några namn kvar,bla Nicklas Dahl,Jimmy Berg och Markus Arvidsson,ser att "Arvid" bestämt sig för att köra en säsong till,ska bli kul att möta min gamle centerpolare..Vi kamperade i hop från dag 1 och gjorde en del poäng tillsammans,en mkt klok och tufft spelande center som tog mkt grisjobb för att jag skulle kunna spela lite "lyxigt" som Leffe Strömberg (tränare Södertälje) hade sagt..

Dom får även behålla viktige Johan Välitalo som är en säker poängplockare som även har pojklandskamper i bagaget..

Defensivt har dom stärkt upp med 2 rejäla pjäser som även dom var i LSK under min säsong där,nämligen bröderna Andreas och Oscar Sjöberg,Andreas har varit borta några år och tillhört Skåre,Grums och nu senast Örebro,där ena säsongen i Grums var riktigt bra poäng mässigt medans Oscar varit borta nu senaste säsongen där han spelade div 2 med Grums..
2 nyttiga förstärkningar där det ska bli intressant att följa framförallt Andreas framfart i LSK tröjan..

Målvaktssidan vet jag inte så mkt om,men den ser väl allmänt rätt svag ut och ingen framgång utan en bra målvakt heter det väl..

Lars Molin fortsätter ytterligare en säsong som tränare och det måste jag säga är en av dom bättre värvningarna LSK gjort senaste åren,en mkt kompetent tränare..

När jag pratar om gamla LSK minnen kan jag inte annat än tänka på Andrei Matitsin som jag fick äran att spela med,han kom och avrundade karriären där efter OS spel med Lettland och spel i Nyköping,"super mario" även kallad..Vilken legend och härlig människa!!

Ska försöka mig på ett tips,Lycksele blir förmodligen starkare i år med tanke på att dom fått lite mer rutin och att hemvändande bröderna stärker upp defensiven men känns inte nog starka för att riktigt kunna utmana Clemensnäs och Boden om 4:de platsen,ingen skulle bli lyckligare än jag om dom kunde det..

Tippar Lycksele som lag 6 i serien,med bred marginal ner till 7 platsen men några poäng upp även tilll lag 4 och 5..


Tack för denna gång..

Kommentarer
Postat av: Dahl

Tjena!

Hittade din blogg på facebook.. Kul att få läsa om lite hockey :)

Kan nog hålla med dig om det mesta du skrivit om vårt lag, förutom målvaktssidan..vill nog påstå att Jimmy Lundberg är bland dom bästa målvakterna i serien. Han fick tyvärr väldigt lite hjälp förra säsongen (kanske för att jag var back..haha..).

Tror att vi kommer att vara bättre denna säsong med bättre förberedelser och lite mera rutin, fast truppen är fortfarande väldigt ung, jag och Arvid är äldst..om inte Tellström kör en säsong till.

Vi har ju tyvärr inte de ekonomiska resurserna som krävs för att värva hit etablerade spelare men vi hoppas och tror på ytterligare några tillskott innan säsongen börjar.

Får hoppas att jag får ta klivet upp i kedjan igen så att jag slipper bli rundad av dig, skulle inte va skoj :)



Hare gott

2008-07-16 @ 15:33:29
Postat av: LSK

Håller med Dahl, Jimmy Lundberg är en av seriens bästa målvakter. Vilket du kommer att få se :P

2008-07-23 @ 21:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0