Clemensnäs-Lycksele 3-4 (0-1, 2-2, 1-1)


Otroligt skönt att inkassera säsongens fjärde raka seger över Clemensnäs, som vanligt var det en tight och jämn drabbning lagen emellan.

Första perioden var en jämn historia och det var ett individuellt mästerverk av Andreas Sjöberg som gjorde att matchen öppnades, fram tills dess var det i stort sett bara spel längs sargerna.
Men det tycktes inte Andreas vara nöjd med då han helt sonika tog pucken i egen zon och drog i väg på en egen rajd som slutade först när pucken ramlade in bakom Anton Persson i Clemensnäs målet.

Andra perioden tycker jag vi äger så när som på några få olycksaliga minuter då Clemensnäs både får in 1-2 reduceringen och sedemera även en kvittering.
Men innan det hann Fredrik Tapani öka på vår ledning genom ett fint skott från mitt i slottet, som så många gånger förr så slår vi efter det av på takten.
Deras 2-2 kvittering i powerplay är en mästerlig styrning av bloggansvarige själv som i god tro försöker knacka ner ett skott mot Jimmy Lundberg, oturligt nog så glider Jimmy mot ena stolpen och pucken in vid den andra.
Det är sånt som händer men frågan är varför man inte kan styra in puckarna lika snyggt bakom motståndarmålvakten?
Men redan bytet efter så tar jag lite revansch på mig själv när vår kedja trycker in ledningsmålet, det är Johan Välitalo som är framme och distinkt trycker in en retur.

Tredje perioden blir väl en jämn tillställning där vi får några chanser att avgöra i powerplay men där pucken inte riktigt studsade vår väg.
I mitten av perioden så får Clemensnäs in den viktiga kvitteringspucken och dom efterföljande minuterna så skapar dom en hel del farliga chanser.
Matchen går sedemera mot en oviss förlängning när en hemmaback får för sig att dribbla som sista man med endast ett fåtal sekunder kvar.
Johan Lindström vinner pucken och spelar ut den tii Johan Välitalo som ur en dålig vinkel smäller in segermålet, ett ingripande som jag inte tror Anton Persson i hemmamålet var särskilt nöjd med.

I samband med målet så kliver Clemensnäs tränare Johan Lundström ut mitt på isen och skriker efter domaren, förstår om han var besviken men att kopiera Leif Boork kändes en aning onödigt.

Vi gör sett över sextio minuter en riktigt bra insats då Clemensnäs alltid är starka på hemmais, kanske hade ett oavgjort resultat varit det mest rättvisa men samtidigt har aldrig någon sagt att hockey är rättvist.
Genom segern så klev vi förbi Boden i tabellen och lämnade Clemensnäs bakom oss på ett betryggande avstånd, vem trodde det inför säsongen?

Min egen insats är väl ok, spelar +2 och vi har ett par bra byten där vi får otroligt bra snurr i deras zon. Får inte med mig några personliga poäng från dagens match och skapar väl inga direkta farligheter men trots det en hyfsad insats.
Den oturliga styrningen i boxplay hamnar givetvis på minuskontot men det är sånt som händer och det kommer förmodligen hända igen.
På minuskontot hamnar givetvis också avsaknaden av målchanser, men som säsongen sett ut hittills så börjar jag bli rätt så van vid det,haha.

Nu får vi suga på karamellen över natten för att i morgon börja blicka framåt mot helgens möten med ett formstarkt Kiruna. Dom har varit glödheta under dom senaste omgångarna så det blir en härlig utmaning för vår del.
Vi är också i bra form så med rätt attityd och inställning så ska vi nog kunna störa Kiruna på allvar.

Skönt med tre poäng och en otroligt stabil laginsats!

PS: Grattis till J med e-mail [email protected] som prickade in rätt resultat och en rätt inprickad målskytt, du har 110 kr att uthämta av mig. Hur vi löser den betalningen ska vi nog komma överrens om, grattis!
Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Jacob

Tjena. Grattis till segern! Både för klubben och sen var den behövlig för min skrala börs.



Jag ska nog se båda matcherna i helgen så efter någon av matcherna så kan vi ta det.



Lycka till i helgen!

2008-12-17 @ 23:16:37
Postat av: Jimmy

Jacob: Det låter bra det, ska fixa så jag har kontanta medel på mig under helgen =)

Grattis!

2008-12-18 @ 00:37:19
Postat av: Ludi

Jacob, du om någon behöver verkligen pengarna.



Visst köp vi gig för vinsten ?!

2008-12-18 @ 00:41:24
Postat av: Eson #15

Grattis till seger :), Måste säga att jag tyckte faktiskt innan erat sista mål kom så gjorde ni en ganska solklar utvisning i mina ögon kan dock ta fel :p men grattis i alla fall :p

2008-12-18 @ 10:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0