Mina gamla klubbar och inför Luleå J-20



En träningsfri lördag som jag, Lindroth och Stockholmskillarna tillbringat i Torneå. Första stoppet blev lastbilschaffis restaurangen ABC där vi intog en kopp kaffe och pratade lite. Walde och Björne är två härliga killar som smält bra in uppe i norr, långt från ABC till Sturecompagniet =)

Efter det åkte vi vidare för att specialstudera Tornio-Kalix, vi gav det 2 perioder innan vi åkte hemåt. Kalix ledde då med 3-1 men var en jämn match.
I gästande Kalix så utmärkte sig Johan Karlsson och framförallt Anders Wikman framåt medans han Boudin är en stabil defensiv pjäs. Tror man kan räkna med en del speltid på dessa gubbar i vinter..

Sett att mina gamla klubbar börjat komma i gång med matchandet, min senaste klubb Falu IF har hunnit möta Hedemora men gick tyvärr slagna ur den striden med 4-2.

Falun har tappat i stort sett hela laget som vi hade i fjol, mestadels juniorer som i år utgör A-lags truppen. Men finns några äldre killar kvar som kommer få ta ett stort ansvar, Andreas Öberg, Acke Heurlin, Anders Snis och kaptenen Markus Persson är dom som ska föra skutan vidare i vinter. Men i div 2 serien så räknar jag med att dom åtminstone trots denna generationsväxling ska kunna hålla sig i mitten av tabellen.

Desto ljusare ser det ut för Vallentuna BK som efter en säsong i tvåan nu siktar på att ta sig tillbaka upp i finrummet, om man kan kalla Stockholms ettan för finrummet..

Man har med div två mått mätt gjort en hel del klassvärvningar, från Hammarby hämtar man Vilhelm Söderlind, Carl-Johan Klint och Tomas Lindgren som alla tre är av allsvensk kvalite. Från Oskarshamn hämtar man Mattias Nilsson där han förra säsongen som back mäktade med hela 19 poäng. Från Arlanda plockar man hem storväxta och poängstarka George Umunna, hans bröstkorg är som mina lår..
Men den mest intressanta värvningen är hemvändande Andreas Johansson som vänder hem efter tre säsonger i Kanada där han tillhört University of New Brunswick som är ett topplag i deras högsta collageliga.

Jag ser med spänning fram emot hur "Adde" utvecklats "over there", var en rapp och målfarlig kille som lämnade Sverige och tror nog att det även kommer tillbaka en rapp och målfarlig kille.

Tror och hoppas att Vallentuna tar sig tillbaka, dom har en bra organisation med Robban Nordmark i spetsen och sen har dom även en otroligt bra anläggning där ute med träningshall och motionsspår i anslutning till ishallen..

Lycksele SK har inte kommit i gång med matchandet än, enligt deras hemsida är tre träningsmatcher inbokade innan seriestart, låter lite men Lars Molin vet nog exakt vad han gör.

Kiruna IF har jag redan skrivit en hel del om i tidigare inlägg, fick bekräftat i gårkväll att Fredrik Alcens skada var av allvarligare sort, operation av fingret väntar och han beräknas hållas borta från spel i upp till fyra veckor.
Hur gör Kiruna nu? Får vi se en comebackande Tobias Lundström i Kirunakassen den 19 sep om inte Alcen är spelklar? Eller vågar dom chansa med unge Malmqvist i premiären? Personligen hoppas jag att Fredrik är spelklar till seriepremiären, har nog aldrig gjort mål på en målvakt jag känner så skulle sitta alldeles utmärkt då..


I morgon så väntas det juniorbesök till hemmaborgen då Luleås J-20 kommer på besök, dom kommer från en 9-1 seger mot Boden och är förmodligen riktigt formstarka.

Timo Lindström är tillbaka efter sjukdom och får på så sätt hemmadebutera under morgondagen.
 
Vi har tränat betydligt lugnare denna vecka och det ger förhoppningsvis resultat under morgondagen, piggare ben, bättre flyt och mer energi hoppas jag vi kan visa upp inför våra trogna hemmafans.

Vad jag hoppas få ut av mig själv lämnar jag denna gång då jag gjort 3 skitmatcher när jag skrivit om vad jag hoppas få ut , måste försöka bryta trender inför denna fight =)

Förutom det har jag en fundering på om Kim Karlsson i Luleålaget har med sin bloggmamma som stöd på läktaren under morgondagen, en mycket intressant blogg utifrån en moders perspektiv..

http://sv.wordpress.com/tag/kim-karlsson/

Nåväl, detta var allt för denna gång..

Trevlig lördagskväll!

Kommentarer
Postat av: 4321

Tobbe Lundström skrattar bara åt tanken att spela med kiruna för tillfället, han ska ha aldeles för mycket pengar. Men detta var för 1 månad sedan, han kanske har ändrat sig.

2008-08-30 @ 19:53:04
Postat av: Whiskas

Lycka till imorrn mot Luleås J20!



Asplöven - The Real Deal!

2008-08-30 @ 22:39:37
Postat av: Giron

Jimmy, du som verkar vara om dig och kring dig, kan inte du ordna så att vi får en web-sändning från era hemmamatcher (mot Kiruna)?? Vore kul för oss som inte har möjlighet att följa med vårt Kirunalag på matcherna mot er??

2008-09-04 @ 18:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0