Varför sitter vissa kvar i minnet?


Man har under karriärens gång stött på en hel del fantastiska ledare och tränare, men varför etsar sig vissa kvar i ens minne? Det är inte varken dom bästa eller sämsta som man kommer ihåg utan snarare dom som sticker ut på ett eller annat sätt. Dom som just nu ligger närmast i mitt minne är dessa, ursäktar mig redan för om jag missar någon som egentligen borde vara med i detta inlägg. Eller vi säger så här, här kommer ett urval av ledare och tränare som har berört mig. "Stigge" Karlsson får däremot stå åt sidan denna gång, du vet vad du har betytt för mig.

Mats "Fjeppa" Fjellborg

Vilken lirare alltså, hade äran att ha " Fjeppa " som fystränare under några säsonger. Dessutom så var han andrecoach under min senaste säsong hemma i Kiruna. Älskar att diskutera och älskar att använda sig av sköna uttryck. Vem minns inte " Ap-Ap-Ap Robban, bakom linjen" !

Peter " Challe" Kangas

Kom in som en frisk fläkt under våra äldre pojkår, en glädjespridare som älskade skivstänger och gym. Fick chansen att hålla i en berömd uppvärmning under en cup vi var på. Uppvärmda blev vi men vi fick tyvärr spela hela cupen med träningsvärk i låren efter "Challes" alla grodhopp!

Toni "Uni" Hietala

Kom också in under dom äldre pojkåren, hade dessutom "Uni" under min första A-jun säsong. Otroligt hockeykunnig och brann verkligen för sin uppgift, synd att han inte gav tränaryrket en större chans.

Olle Gerström

Materialförvaltare under pojkåren, älskade att prata ryska när vi var ute på resorna. En glädjespridare som jag än i dag undrar om han verkligen kunde ryska, var det bara ett påhitt?

Yngvar "Yngo" Söderström

Statistikguru och materialförvaltare under min Vallentunatid, här snackar vi hockeyhjärta. Allt du ville veta hade "Yngo" svar på oavsett om det handlade om hans första golfrunda eller vem som hade slagit mest icing i Vallentunas historia.

Roberth Sirberg

Vilken legend, kommentarer överflödiga. Alla vi som någon gång har haft "Robban" som tränare vet vad jag talar om, snacka om glädjespridare. Många kanske inte för stunden uppskattade hans ledarskap men avtryck har han nog lämnat i alla han har haft att göra med.

Torsten Fors

"Nej" och "det är slut i hela Europa" är dom vanligaste kommentarerna från denna materialare, Kiruna ska skatta sig lyckliga att ha en stressad Torsten vid sin sida. Oftast ganska negativ men trots det så sprider han glädje, en klippa helt enkelt.

Andreas Haara

Jobbade med honom under en vecka på hockeyskolan i somras, han lyckades ändå beröra. En otrolig passion för hockeyn och ungdomarna i Haparanda ska skatta sig lyckliga över att ha honom i sin ishall. Den dagen jag blir förälder och ungdomstränare så kommer Andreas sätt att vara spegla av sig på mitt ledarskap. Blir jag bara hälften så bra så kommer då jag vara nöjd! Tyvärr så blev min sejour i Haparanda lite väl kort, grämer mig över att jag inte hann lära känna dig bättre Andreas!

Som ni ser så är det en del som har berört en genom åren, då ska ni ändå tänka på detta absolut inte är alla som egentligen skulle vara värd att få lite cred. Jag har glömt en hel del och framförallt så skulle jag fått skriva hela natten om jag skulle skriva om alla.

Bara att möta nya människor och förebilder är en stark drivkraft för att fortsätta med hockeyn, den har redan nu gett en så otroligt mycket. Den dagen jag bestämmer mig för att lägga ner min aktiva karriär så ska jag betala tillbaka till sporten som jag älskar, eller inte direkt kanske då jag till en början tänkte mig bli en respekterad tränare på en hög nivå. Men efter det så ska jag betala tillbaka till alla dom hockeyungdomar som finns, dom är värd att få gå samma skola som jag har fått gå. Förhoppningsvis så utvecklas dom lite bättre av den skolan så att dom i framtiden kan tjäna stora pengar på sin hockey, det kommer att bli min uppgift att ge dom dessa förutsättningar!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Torsten Fors :) Faktiskt en av de absolut bästa matrialarna jag varit med om ;) Släpper inte sina saker i första tag men men..

2009-05-06 @ 08:18:08
Postat av: Chuck

Jimmy du glömde att nämna när Parta blev skadad i hälbenet och Fjeppa frågade Walle om telefonnumret till sin egen bror.

2009-05-06 @ 10:13:13
Postat av: Christer S

En stor målsättning som du ska vara dj-gt stolt över, den i artikeln alltså.

2009-05-06 @ 15:49:57
Postat av: anonym

Hur var hotellet i helgen?

2009-05-06 @ 18:46:49
Postat av: Jimmy

Anonym:



Hur hotellet var i helgen? Hm jag var aldrig där så kan tyvärr inte svara på det =) Men det var säkert folktomt och segt som vanligt ;)

2009-05-06 @ 19:00:11
Postat av: Malin

Hej Jimmy!



Vad otroligt stolt jag blir av att höra hur du uppfattar min käre storebror Andreas. Han har precis som du säger en jättepassion för ungdomshockeyn och är en strålande familjefar.

Synd att inte alla hockeyföräldrar ser hans jobb på samma sätt, vi får hoppas att de snart öppnar sina ögon och ser hur lyckligt lottade de faktiskt är att ha Andreas som tränare / lagledare.

2009-05-09 @ 10:26:37
URL: http://www.hottmejl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0