Gott och blandat!


Då var bloggen återigen på plats hemma i tv-soffan efter en lång men givande dag på resande fot, saker och ting börjar väl nu att klarna en aning. Jag kan dock inte ta ett beslut förrän tidigast i början av nästa vecka då jag ännu väntar på några besked, bland annat från en utbildning som jag sökt mig in på. Men visst kommer beslutsångesten att komma när det väl är dax att bestämma sig då jag faktiskt trivs ypperligt här i Lycksele. Det kommer att bli svårt att lämna kan jag lova men man måste väl också börja att tänka på vad man har att falla tillbaka på efter karriären, men om det blir att tänka på det efter karriären redan i höst kan jag inte i dagsläget svara på.

På div 1 fronten har det hänt en aning i dag, poängmaskinen Kent Lindberg ryktas vara på väg hem från Norge igen. Han har hus i Skellefteå och både Asplöven och Piteå har visst visat sitt intresse. Är det pengar som han vill åt så är den matchen avgjord redan på förhand, är det däremot trygghet han söker så ligger nog Piteå med sitt pendlingsavstånd bra till.

Piteåkillen Marcus Hurtig byter dock Piteå mot Luleås J-20 lag, hur tänker du där Marcus? Enda anledningen som jag ser till att byta till ett J-20 lag är att man personligen exponeras mer och att man får stöna och stånkas med jämnåriga individer. Personligen så tycker jag att det är ett nerköp då du i div 1 får bygga på dig värdefull seniorrutin, det är dock min egen högst personliga åsikt.

Kiruna fortsätter sin satsning på killar från dom egna leden, kalla det lågbudget om ni vill. Man flyttar upp både Joakim Flygare och Viktor Esseryd till A-truppen, kul att se att chansen till A-lagsspel kan gå via juniorlaget. Helt rätt av Kiruna att i detta läge satsa på sina egna, chansen till Allsvenskan är redan borta och spel i Allettan blir det oavsett spelartrupp. Så vad är egentligen skillnaden mot fjolårets högavlönade trupp? Ska man vara riktigt kritisk så blir det nog inte så stor skillnad, man lär gå till Allettan och man lär sluta topp fem!

Det var allt för i dag, nu väntar ett gympass efter en lång bilresa!

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: Christer S

Nej, jag vill inte kalla det lågbudget, utan en genomtänkt strategi som ska fungera även på sikt, att man inte köper in en drös spelare och därigenom sparar pengar är mest en positiv bieffekt.

2009-05-28 @ 19:45:12
Postat av: Anonym

mycket bättre matcher i j20 och mycket jämnare serie med massor av skickliga spelare att jämnföra sig med, till skillnad från avdankade div 1 gubbar som trappar ner.. Dessutom tror jag ett toplag i J20 som Luleå är skulle klara sig mycket bra i 1an.

2009-05-28 @ 20:56:20
Postat av: Jimmy

Anonym:



Det håller jag fullständigt med dig om, Luleå hade säkerligen varit med även i toppen av ettan..I ett lag som Luleå får du oxå bättre kvalité på träningen då alla spelare vill uppåt i karriären och därför tävlar med varandra på ett annat sätt under träningssituationer..



Det du däremot tappar är ett år i seniorhockeyn då juniorhockeyn inte alls är lik den hockey som spelas i allsvenskan och elitserien..Därför ställer jag mig frågandes till varför man lämnar Piteå då även Piteå är erkänt skickliga på förvalta och förädla talanger..

2009-05-28 @ 21:28:51
Postat av: Emppa

Kul att Esseryd härifrån Malmberget får chansen!!:)

2009-05-29 @ 01:25:19
Postat av: Eriksson

För att Hurtig vill ha chansen att spela i Elitserien iår! Den chansen får han i Luleås J20, det tror jag är anledningen till att han drar till Luleå. För att synas mer det gör man inte i en ganska medioker divison 1 serie som Div1a, även om spelare från denna serie fått chansen i Elitserien.. :)

2009-05-29 @ 07:51:56
Postat av: Jonnne

jag är före bloggen:) Lasu är klar för kiruna, som spelare och ett jobb inom föreningen!

2009-05-29 @ 08:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0