Bülow till Hästen och Lindlöf till Briancon!


Vita Hästen presenterade i dag ett bra nyförvärv i 32 årige Johan Bülow, han kommer närmast från spel med Bofors i allsvenskan. Johan är en stor och tung forward då han mäter 190 cm och väger hela 103 kg, han kommer alltså bidra med en hel del tyngd men också med en massa värdefull rutin då han har 233 elitseriematcher och 165 allsvenska matcher på sitt meritkonto.
Det får ses som ett mycket bra nyförvärv och Vita Hästens trupp börjar nu så smått ta form, man kommer sin vana trogen att bli ett av dom absoluta topplagen i ettan även denna säsong. Det känns som att det nu är dax för att Vita Hästen ska kunna överleva en alletta och därigenom ta sig till playoff, kan man bara koppla bort dom senaste årens floppar så ska inte allettan behöva vara ett problem.

Samtidigt så står det klart att Asplövens målspottare Joni Lindlöf lämnar klubben efter bara en säsong, ny klubbadress blir Franska Ligue Magnus laget Briancon. Synd för Asplöven då man inte ersätter 35 mål alldeles för lätt och där samarbetet Lindlöf/Omark fungerat exemplariskt säsongen igenom. Kul är det däremot för Joni som dels får prova på spel i den Franska högstaligan och dels lär tjäna en bra slant för besväret.

Fick en kommentar av någon som tycker att jag skriver för lite om Lycksele, hade gärna skrivit hur mycket som helst bara det fanns något att skriva om. Lycksele är en förening som jobbar med små medel och därigenom så får man sällan dom stora rubrikerna mycket på grund av att man sällan gör några sensationella värvningar. Det som jag vet är att klubben gjort klart med två tryoutspelare som senaste säsongen huserat i div 2, vad dom heter och vart dom har spelat har jag däremot ingen aning om.
Samma person frågade om klubben hade tre femmor klara redan nu då det gick att läsa i en tidningsartikel för några dagar sedan, dom uppgifterna stämmer inte. Som jag förstått det så är ännu ingen spelare klar men att det förs diskussioner med mängder av spelare, dels med dom i fjolårstruppen och dels med en del tänkbara nyförvärv.

Som det ser ut just nu så kommer det bli den magnifika skribenten Mikael Lasu som tar över tangenterna under dom veckorna i juli som jag har bokat in min semester på. Det skapar ett lugn på playan för min del och jag kan tryggt luta mig tillbaka med min paraplydrink då jag vet att Mikael kommer att göra ett fantastisk jobb. Det enda som oroar är att han kommer att göra ett bättre jobb än mig och att ni således inte vill ha mig tillbaka bakom skärmen!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0