Åter på hemmaplan!


Då har bloggen efter några dagar på vift åter landat i sitt favoritnäste, det egna vardagsrummet. Det är härifrån dom flesta artiklarna publiceras och det här man på allvar kan få arbetsro. Jag har dock lyckats att posta ett inlägg varje dag under helgen och det känner jag mig nöjd med. Jag har dessutom fått god hjälp av Peter Rundblad då han hjälpte mig med att presentera nyheten om att Jimmy Lundberg blir Lycksele troget under ytterligare en säsong. Jag har även fått stor hjälp av min kära flickvän då hon har hjälpt till med att godkänna kommentarer, det visar på att jag har ett starkt team runt bloggen.

Tack för hjälpen Peter och Amanda!

För Window Vipers del så blev Viking Line Cup ett smärre fiasko då vi fick respass ur turneringen redan under det inledande gruppspelet, det ska tilläggas att det var mer än rättvist då vi inte alls kom upp till den nivå som vi hade hoppats på. Den enda som egentligen kom upp till en respektabel nivå var skyttekungen och speedkulan Alexander Heurlin som under helgen visade upp kvaliteér som fick oss att häpna. Vi gick även tidigt ut med att storstjärnan Jens Bergenström skulle ägna denna turnering åt rehabträning då han dras med en del småskavanker, så här i efterhand så får vi nog inse att det var ett lite väl förhastat beslut. Jens accepterade inte den rollen han hade blivit tilldelad och gick därför tillbaka till moderklubben Intersport. Där visade han sig från sin bästa sida då han bar ett mediokert lag ända fram till slutspel. Vi måste nu försöka att värva tillbaka Jens och efter ett beslut inom sportgruppen så kom vi fram till att Jens kommer att få vad han vill ha till nästa års turnering.

Jag måste även erkänna att jag denna helg inte varit så uppdaterad på vad som hänt runt om i div 1 Sverige, efter detta inlägg så lär det bli några minuters pluggande för att återigen få stenkoll på vad som händer och sker.

För min egen del så tror jag att jag redan nu under veckan kommer att ta ett beslut om vad som händer med min hockeyframtid, som läget ser ut så står det nu mellan två klubbar och där Lycksele är den ena av dom. Jag hoppas och tror att detta kommer att bli klart under veckan.

Helgens skönaste citat kommer från snidaren Henrik Bergenström då han under gårdagen myntade detta uttryck.

" Jag är Olofströms sämsta värvning någonsin "

Henrik
blev under sin sejour i dåvarande allsvenska Mörrum under en kortare period utlånad till div 1 laget Olofström för att få lite speltid. Debutmatchen vann dom stort men Henriks match i matchen var ingen rolig läsning, 0-4 och alltså -4 i hans personliga statistik. Tur då för Henrik att hockeyn under dom senare åren har gått betydligt bättre och att han nu är ett respekterat namn i div 1 Sverige!

Det får räcka för i dag, nu väntar det besök på diverse hockeysidor!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0