Andreas Berglund klar!


Enligt Västerbottens folkblad står det nu helt klart att det blir den 29-årige Skellefteåsonen Andreas Berglund som tar över tränarsysslan i Lycksele SK efter avgående Lars Molin. På meritlistan finns en finalplats med Västerbottens TV-pucklag och han har precis lagt en fin säsong med Södertäljes J-18 lag till handlingarna.

Andreas får nu för första gången chansen att leda ett seniorlag och vi kan vänta oss att få träffa en tränare som brinner för sporten, ambitionen och viljan kommer det absolut inte vara något fel på. Belackare kommer säkerligen att mena på att det är stor skillnad att jobba med juniorer och seniorer och att Andreas på så sätt är ett oprövat kort, bloggen tror dock att han kommer att göra ett strålande jobb.

Nån gång måste vara första gången och har man bara den glöden och den ambitionen som Andreas har så kommer det att gå bra, ett bra jobb kan jag nästan garantera att han kommer att göra.

Vi hälsar Andreas välkommen till världmetropolen Lycksele, glöm ej långkalsonger då Tannens ishall kan bli en aning kylig under vinterhalvåret!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: 2

Blir säkert en bra lösning! Tror andreas kommer göra ett bra jobb.

2009-05-06 @ 12:06:59
Postat av: Robban

Kul tränarval. Lycksele mot allettan :-)

2009-05-06 @ 13:47:17
Postat av: Anonym

I VF står det att 3 femmor är klara till nästa säsong, vilka spelare är det?

2009-05-06 @ 16:09:58
Postat av: taowe.

jag kommer!

2009-05-06 @ 17:52:23
Postat av: t.

jag kommer på matcherna! lita på de :)

2009-05-06 @ 17:56:51
Postat av: taowe.

jag kommer på matcherna, lita på det! ;D även fast det är ganska långt kvar men ;)

2009-05-06 @ 17:58:30
Postat av: Mr96zz

Lätt att man kommer nu ! :) Varje match som man kan komma på ska jag komma ! Lita på de ! ;P

2009-05-06 @ 18:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0