Luleå Rebels-Lycksele 4-2 ( 2-0, 1-1, 1-1 )


Då var säsongens sista match till ända, säsongen avslutades olyckligtvis med ett rejält bottennapp då vi inte alls bjöd upp till någon vidare kamp. Det är dock lätt att det blir så då vi i förra omgången säkrade spel i ettan även nästa säsong, engagemanget och viljan var inte riktigt med oss denna eftermiddag.

Rebels visade redan från nedsläpp att dom var mer taggade än vad vi var, dom hade trots allt en tredje serieseger att spela för denna säsong. Man vann div 2:s grundserie, man vann div 2:s Topp fem serie och man vann även nu kvalserien till div 1. Ett imponerande facit må jag säga, man är genom det mycket värdiga att ta steget upp i seriesystemet. Man har redan nu ett spel som är klart värdigt div 1, kan man krydda truppen med några klasspelare så har man en mycket trevlig säsong att se fram emot. Jag fick en hel del skit på deras hemsida inför denna match då deras skribent hade saxat ur allt elakt som jag sagt om den korpbetonade div 2 serien. Han "glömde" dock att saxa ur allt bra som jag sagt om både Rosvik och Rebels under denna kvalserie, dock så var det säkerligen ett smart drag då han genom detta fick sitt lag att lätt tända till inför dagens match.

Rebels håller redan nu hyfsad klass, man har en bra målvakt, några skapliga backar och en förstakedja som redan nu är div 1 mässig. Varnade inför matchen för just deras förstafemma, dom hade i dag en bra dag på jobbet och låg bakom två av dom fyra målen. Men visst att man ännu har en bit kvar till att kunna etablera sig inom div 1 hockeyn, det vidhåller jag trots att dom vann denna kvalserie på ett övertygande sätt.

Vi visade inte upp någon större hockey i eftermiddag, det var oinspirerat, viljelöst och segt från vår sida. Det kändes som vi redan nu var på semester, trots det så lyckades vi stundtals störa Rebels på ett hyfsat sätt. Nu var förmodligen inte motivationen på topp hos dom heller, man hade säkerligen firat div 1 platsen med några pilsner under helgen. Men i dag så hade dom den största viljan och den bästa motivationen, det räckte gott och väl till en mycket rättvis seger.

Min egen insats var väl av blandad komplott, en del fina byten och en hel del byten där man undrade vad man egentligen höll på med. Motivationen var helt enkelt inte på topp, utan den så blir det oftast inte något vidare resultat av det man gör där ute på banan. Jag fick iaf avsluta säsongen med ett mål, det är något som jag inte har varit bortskämd med denna säsong. Jag tror att jag fick ihop 21 poäng (6+15) på dom 32 matcher som jag spelade, ett väldigt klent facit med tanke på den speltid som jag har haft. Men summeringen av säsongen gör jag inte nu, den får jag ta under veckan som kommer.

Rebels är värdiga vinnare av denna kvalserie, grattis till en fantastisk säsong och välkommen upp i ettan!

- Kvalet till allsvenskan rullade vidare i dag och det mest anmärkningsvärda är att Asplöven fortsätter sin kräftgång, förlust även i dag med siffrorna 8-0. I dag så var det Nybro som hade kattens lek med råttan med den för dagen tunna Asplöventruppen, 0-16 på dom två inledande matcherna är milt sagt uselt. Visst att man kan skylla på att man har haft en massa skador, sjukdomar och avstängningar men samtidigt så känns det då som att Magnus Lehto misslyckats med sitt sätt att bygga laget. Man har en för tunn trupp helt enkelt, några få skador och man får gå på otroligt kort om folk. Det är givetvist ohållbart på denna nivå och det är något som man vetat om under säsongens gång, man skulle verkligen ha breddat upp truppen innan transferfönstret stängde. Nu har man iaf gjort bort denna mardrömsturné och kan nu sikta in sig på tre raka hemmamatcher, där skall man nog också kunna hämta hem dom första poängen då man är otroligt starka hemma i Arena Polarica.

-Örebro tog sin andra raka seger när man hemmaslog topptippade Tingsryd med siffrorna 3-1. Man har fått en smakstart på denna serie, kanske är det Örebros tur att lyckas denna säsong?

- Huddinge slog programenligt Valbo på bortais med siffrorna 3-5, känns som att serien redan nu har börjat att gruppera sig. Det kommer bli ett krig i toppen mellan Nybro, Huddinge, Tingsryd och Örebro medans Norrlandslagen Asplöven och Valbo glatt får stå och titta på. Asplövens chans ligger nu i att plocka dom tre hemmamatcher som väntar, för att lyckas med det så måste dom få tillbaka alla skadade spelare. Man får nu rulla på knappt tre femmor, det fungerar som sagt inte på denna nivå!

Återigen så skickar jag ett stort grattis till Rebels, kul att ni även fick vinna kvalserien!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ser framtiden ut för dig, stannar du i Lycksele?

2009-03-15 @ 19:49:47
Postat av: Anonym

Hur ser framtiden ut för dig, stannar du i lycksele?

2009-03-15 @ 19:52:27
Postat av: .

Vilka var målskyttarna denna match?

2009-03-15 @ 19:54:11
Postat av: jasså

Kirunas j-20 har 2st lika matcher o 1 förlust mot Rebels,med fullt manskap hade Kiruna vunnit.

2009-03-15 @ 19:58:30
Postat av: Anonym





Hur ser framtiden ut för dig, stannar du i lycksele?

2009-03-15 @ 19:59:49
Postat av: Jimmy

Anonym: Har inte tänkt så långt än, trivs otroligt bra i byn och har ett kontrakt som ligger och väntar på mig. Nackdelen är denna serie, fruktansvärt tråkig måste jag säga att den är! Så vi får se, ingen panik att ta något beslut än..



Jasså: Kul för Kirunas J-20 det, visar att det finns en bra återväxt i gruvstaden då rebels är ett helt ok gäng..

2009-03-15 @ 22:20:26
Postat av: Jimmy

Glömde svara på målskyttar!



3-1 Peter Rundblad (Svensson, Karlsson)

3-2 Jimmy Stålnacke PP1 ( Tapani, Dahl)

2009-03-15 @ 22:23:29
Postat av: Anonym

Kanske inte helt rätt det där heller, kan vara så här oxå!



3-1 Rundblad PP1 (Karlsson, Svensson)

3-2 Stålnacke PP1 ( Tapani, O Sjöberg)



Bloggen har för en gångs skull lite dålig koll =)

2009-03-15 @ 22:27:33
Postat av: Anonym

har du fått något anbud av nån annan klubb?

2009-03-16 @ 15:45:16
Postat av: Johan

Varu inte på väg till Östersund ifjol? Fortfarande aktuellt?

2009-03-16 @ 16:52:57
URL: http://dyss.blogspot.com
Postat av: Anonym

Johan: Pratade lite löst med dom i samband med att jag fick sparken från Asplöven denna säsong. Men inte hört något från dom eller någon annan klubb, vi är lika kalla på spelarmarknaden du och jag =) Nä men Östersund är annars ett bra alternativ, en fin stad och av vad jag har förstått så har man en ny ishall inom något år?

2009-03-16 @ 17:11:08
Postat av: Jimmy

Johan: Pratade lite löst med dom i samband med att jag fick sparken från Asplöven denna säsong. Men inte hört något från dom eller någon annan klubb, vi är lika kalla på spelarmarknaden du och jag =) Nä men Östersund är annars ett bra alternativ, en fin stad och av vad jag har förstått så har man en ny ishall inom något år?

2009-03-16 @ 17:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0