Lite notiser!


- Precis som bloggen förutspådde under helgen så kommer Näldens Johan Jönsson nästa år spela i Östersund, det stod klart i dag. Kul för dig Johan och en förmodad bra värvning av Östersund, nu kanske du kan få ett nytt profilkort på eliteprospects?

- Det är tyst om lagen i den nordligaste ettan, men snart kommer det smälla förutspår bloggen. Kiruna jobbar febrilt för att hitta den rätta tränaren, i dagsläget så finns det ett par spännande namn som är uppe på tapeten.

- Boden ska försöka stärka upp laget med upp till fem etablerade spelare, dock så tror jag att man får se talangfulla backen Jesper Dahlroth förlorad till Luleås J-20. Av dom cirka fem spelarna som man letar så vet jag att en av dom ska vara en bra förstakeeper. Man hoppas dessutom att forne elitseriespelaren Patrik Tano ska göra comeback, det hade i såna fall varit en värvning av klass.

- Verkar som att många vill lämna Kiruna, men vart ska alla ta vägen? Det är i år inte direkt spelarnas marknad och det märker man genom att det värvas ovanligt lite.

- Genom Asplövens värvning av Freddy Lindfors så skulle det inte förvåna mig ett dugg om vi återser Mikael Lasu i Haparandaklubben då Freddy och Mikael alltid har haft ett lyckat samarbete.

- Kirunas målvakt Fredrik Alcén har just nu ett ganska bra anbud att ta ställning till, dock så är det fler klubbar som visat sitt intresse. Framförallt är det två väldigt bra klubbar som har visat intresse, blir det någon av dessa så skulle det vara en riktig käftsmäll för alla dom som hånat Fredriks målvaktsspel denna säsong.

- För vår egen del så är det ännu rätt så tyst, försökte få tag i sportchefen i dag utan resultat.

- Till sist har jag en fråga till er läsare! Är det någon som vet hur många procent av lönen det är man får böta när man blir avstängd? Jag vet att det finns en procentsats där man får böta efter hur mycket man tjänar, men hur många procent det är har jag tyvärr ingen aning om. Om någon vet så skulle jag vara tacksam eftersom jag då kan räkna ut lite löner på vissa spelare.

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0