Gratulationer och rykternas man!


Jag tänkte börja detta inlägg med två stycken gratulationer, det handlar om två klubbar som tagit sig upp en nivå i seriesystemet.

- Grattis säger jag till IFK Ore som under sin första säsong med A-lags verksamhet tog steget upp från trean till tvåan. Med spelare som Jens Nielsen och Jimmy Danielsson i laget så var förutsättningarna till avancemang väldigt goda, man ska ju dock spela om det först. Det gjorde man och man gjorde det på ett fantastiskt sätt, nu väntar spel i div 2 Gästrikland/Dalarna till hösten. Ambitionen är om jag förstått det rätt att även tvåan ska bli en mumsbit på vägen till ettan. Det återstår dock att se om man lyckas springa igenom även denna serie på samma vis som man gjorde i år!

- Grattis säger jag till coach Urban Lahti som i söndags förde upp sitt Tornio IHC till suomisarja, det är finska motsvarigheten till den svenska ettan. Urban hälsar per telefon att han är en vinnare, bloggen kan inte annat än hålla med. Hockeyn står sig stark i Haparanda/Tornio området, får se vad som händer nu när även bandyn ska vara med och konkurrera på allvar.

Rykternas man måste vara Lyckselecoachen Lars Molin, det går knappt en dag utan att jag hör nya rykten om herr Molin. Titta bara på detta så förstår ni vad jag pratar om!

- Coach Kiruna
- Coach Piteå
- Sportchef Björklöven
- Coach MoDo A-lag
- Coach MoDO Juniorer

Ja ni ser vilken gedigen lista som det handlar om, lägg därtill att jag inte vet om han är helt avskriven från Lycksele eller inte. Kul för "Molla" att vara silly seasons hetaste person för tillfället, intressant att se vart han hamnar.

Annars så handlar just nu det mesta i Sverige om finanskris och lågkonjuktur, det är givetvis ett hett ämne även inom hockey Sverige. Jag vet att Kiruna kommer att sänka sina spelarlöner med minst 30%, det var dock bara en tidsfråga då lönerna bland dom tre stora i den norra ettan verkligen har spårat ur. Även Asplöven deklarerar att man ska sänka lönerna med 25 % men det tror jag vad jag vill om.
Ett lag som inte kommer drabbas lika hårt av krisen är poplaget Karlskrona då man just nu har en himla hype kring hockeyn, sponsorerna står i kö för att få vara med och synas i Telenor Arena. Man har dessutom otroliga publikintäkter att falla tillbaka på, Karlskrona står när dom andra faller är en bra sammanfattning!

Karlskrona presenterade dessutom i dag två starka nyförvärv då man från lokalkonkurrenten Olofström snodde både Erik Belin och Simon Skoog. Nu får man en förstaback i poängstarka Skoog och man får en bra tvåvägsspelare i Belin, som sagt så kommer Karlskrona bli riktigt starka!

Nu väntar hockeyn framför tv:n igen, hoppas Skellefteå håller ut och att Frölunda vänder!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-03-26 @ 16:57:31
Postat av: Anonym

Är det någon fler än Lars Molin som är på väg bort från Lycksele?

2009-03-26 @ 16:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0