Bloggen listar drömklubbarna!


Mitt i denna slutspelsdramatik så tänkte jag få i väg mig ett inlägg då det just nu är paus mellan Linköping och Skellefteå, det är period 6 i den sjunde kvartsfinalen som snart väntar. Jag tänkte i detta inlägg försöka lista mina drömklubbar, alltså dom klubbar som jag personligen hade velat spela i.

Några enkla regler bara:

- Får bara vara div 1 klubbar och får endast välja ett lag från varje grundserie.

- Det får inte vara någon klubb som jag tidigare representerat.

Div 1 A

Piteå ( En bra organisation, en hög målsättning, en bra stad och en otroligt fin arena, det får iaf min mun att vattna sig. Jag gillar det utbytet som man har med Skellefteå och att man ger sina egna ungdomar chansen, dessutom så bygger man laget via några riktigt tunga stomspelare. Sportchef Patrick Jonsson gör ett bra jobb och var även som tränare en duktig sådan, minns att han redan för några år sedan gjorde ett bra jobb med Älvsbyn.)

Div 1 B

Östersund ( Utan konkurrens skulle jag vilja säga då övriga lag inte direkt bjuder in till glaumor. Man är alltid med i toppen och har om jag förstått det rätt snart en alldeles ny arena att spela i. Man ska tillägga att även denna stad är av det mysigare slaget, helt klart en favorit bland hockeyorterna i Sverige.)

Div 1 C

Borlänge ( Detta är verkligen ingen glaumorserie då den helt saknar pengar och intresse, trots det så håller den ändå en skaplig nivå. Borlänge har varit derbykonkurrenter till mig under två säsonger, alltid roligt att spela i deras ishall. Närheten till Falun gör denna klubb extra intressant för mig, man har dessutom en otroligt driftig och skön sportchef i Mats Johansson.)

Div 1 D

Visby/Roma ( "Stockholmsserien" saknar helt publik om man bortser från laget från ön, där är det alltid folkligt, festligt och nästan fullsatt. Man har en hög sportslig ambition och man gjorde i år som nykomlingar en fantastisk säsong, måste även vara den enda klubben där nyförvärven vill flytta ner redan till sommarträningen. Otrolig sommarstad, får jag ett tolv månaders kontrakt så kommer jag direkt! )

Div 1 E

Örebro ( Efter en hård konkurrans mellan Vita Hästen och Örebro så kom jag fram till att Örebro ändå skulle vara drömmen. En fin stad, har en del av släkten där och en av mina bästa barndomsvänner har sedan några år tillbaka staden som sitt hem. Man har en hög sportslig ambition och en ordförande som är av det fräckare slaget, gillar deras kaxiga attityd. Men betongbunkern till hemmahall måste renoveras, helst nu! )

Div 1 F

Karlskrona ( Kommentarer överflödiga, drömmen för alla spelare på denna nivå! Bäst publik, bäst intresse och finaste hallen. Kan fylla vattenflaskor en hel säsong här om det skulle behövas, snälla hör av er! )

Det var en snabb och enkel lista, finns inte mycket till konkurrens för dessa klubbar!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: hoho

Horndal...skön kille? Skulle inte tro det...ussh

2009-03-17 @ 09:03:25
Postat av: Tim Eriksson

Du hittar säkerligen ny klubb snart. Men att ni klappade ihop så och förlorade vad hände egentlligen? Kul att Rebels gick upp ändå dom har fin hall och de nu :)

2009-03-17 @ 15:11:41
Postat av: RINKRÄVEN

Lite fegt att ta bort klubbarna som du har spelat i. Skulle vara intressant att se vad du skulle välja i div 1a.

2009-03-17 @ 15:28:07
Postat av: Jimmy

Rinkräven: Det var av taktiska skäl, då slipper jag reta upp till exempel en sån som du =)

2009-03-17 @ 17:27:40
Postat av: Rogär

Clemens då?

2009-03-17 @ 18:50:49
Postat av: Jimmy

Rogär: Aj fan, glömde Clemens..Fin stad, en enormt fin arena, bra förutsättningar, höga löner och ett otroligt intresse i bygden! Skulle vara drömmen för vilken spelare som helst..Ett stort misstag av mig att glömma denna metropol, sorry!

2009-03-17 @ 19:20:15
Postat av: Anonym

Nja, jag tror att du inte vill bränna några broar med någon klubb

2009-03-17 @ 20:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0