Lycksele-Boden 3-4 ef straffar (1-0, 1-2, 1-1, 0-0, 0-1)


Boden fortsätter verkligen att ställa till det för oss denna säsong då dom i kväll efter ett straffavgörande kunde inkassera sin fjärde raka seger. På sätt och vis tycker jag att det var rätt så orättvist och missvisande då jag tycker att vi var det bättre och mer spelförande laget. Men all cred till Boden då dom efter en jobbig start med ett 2-0 underläge efter halva matchen som så många gånger förr jobbades sig in i matchen och kunde slutligen stå som segrare i den sjätte straffomgången.

Vi gör en bra förstaperiod där vi skapar en hel del chanser samtidigt som vi har bra kontroll på Boden dom gånger dom huserar i vår zon, vi går också till pausvila med en rättvis 1-0 ledning.

Andraperioden börjar i samma anda som den första, vi är klart spelförande och skapar dom hetaste chanserna. Vi får välförtjänt in 2-0 pucken och får genom det ett bra resultat att gå på kan man tycka, men som så många gånger förr så händer det som inte får hända.
Vi slutar att åka skridskor, börjar transportera puckar på egen hand och framförallt så tappar vi det fina jobbet och den ödmjukhet som vi har haft innan dess.
Boden börjar få längre och längre anfall på oss och genom det så får dom en hel del energi och när dom väl får in en reduceringspuck så är det bara ett lag på banan. Bara sekunder efter reduceringen så får dom även in kvitteringspucken genom en tilltrasslad situation, båda gångerna är det notoriske målskytten Jimmy Vågstedt som är sist på pucken.
Vi lyckas tillslut reda ut andra perioden och får i slutändan vara nöjda med ett oavgjort resultat inför slutperioden, men känns ändå så himla onödigt att släppa in Boden i matchen igen.

I den tredje perioden hittar vi stundtals tillbaka till det fina spelet som vi hade under första halvan utav matchen och i ett powerplay så prickskjuter banans bästa spelare Peter Rundblad in ledningspucken.
Efter det så kändes det som att vi äntligen skulle få den där efterlängtade segern som vi så länge har jobbat för, dock får man aldrig räkna bort Herr Taavolas mannar.
Givetvis så lyckas man med minuterna kvar få in en kvitteringspuck efter en snabb omställning, förlängning och sedemera straffar skulle få avgöra denna tillställning.

Straffarna blev en orgie i missar där Boden i den sjätte straffomgången tar ledningen och bloggansvarige får chansen till att kvittera, efter en riktigt dåligt slagen straff så står dock Boden återigen som segrare.

Men genom att vi fick med oss en poäng från denna drabbning så säkrade vi fjärdeplatsen och fyra viktiga poäng med oss in i fortsättningsserien, Boden får vi i stället se till att slå då!
Jag tror det blir en intressant fortsättningsserie där alla kommer att slå alla, det lag som hittar det rätta flytet kommer förmodligen också stå som segrare i slutändan.
Men jag tror och hoppas att vi kommer vara med och slåss om den åtråvärda playoffplatsen, skulle vara fruktansvärt roligt att få chansen att spela några riktigt spännande matcher.

Min egen insats är väl helt ok, skapar några bra chanser och vårdar pucken rätt så bra. Jag får med mig en assistpoäng men målskyttet verkar vara som förgjort denna säsong, får ta igen alla missade chanser i fortsättningsserien. Jag fick efter en hel del tjat säsongen igenom chansen att lägga en straff, det var nog första och sista gången med "Molla" i båset som jag fick chansen till det, haha.

Nu är det bara en omgång kvar av denna grundserie, Asplöven borta på söndag avrundar vi med. En lång resa och ett väldigt tufft motstånd, vi har dock goda minnen från senaste mötet i hemtrevliga Arena Polarica och ska försöka bjuda upp så gott det går.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: 2

Alltid ska boden lyckas ställa till det...

2009-01-11 @ 21:58:15
Postat av: Christer S

Men du gjorde ju 2 + 1 iaf, 2 minuter och en assist:-)

2009-01-12 @ 11:58:02
Postat av: Jimmy

Christer S: Precis det jag menade, visste att det skulle lossna utvisningsmässigt då jag innan matchen endast hade skrapat ihop 8 min..Men nu är man i gång igen, hoppas på en längre svit =)

2009-01-12 @ 12:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0