Nordmaling tur & retur


Efter kraftigt snöfall under dom senaste dagarna så kan det i dag bara ha varit idioter och hockeygalningar som Jimmy Stålnacke och hans flickvän som sökt sig ut på vägarna då det minst sagt var ett väglag av den sämre sorten.
Men efter att man plogat vägen i tretton mil och varit millimeter ifrån att krocka så var vi ändå framme vid vårat resmål, Norrskenshallen i Nordmaling. En trevlig hall där man har både ishall och sporthall under samma tak med en mysig liten caféteria som skiljer dom åt, hemtrevligt skulle jag vilja kalla det.

Matchen som vi kom dit för att se var mellan hemmalaget LN 91 och gästande Kiruna, en drabbning som var slut innan den knappt hade börjat. Kiruna hade redan från start bestämt sig för att göra processen kort med ett LN som såg märkbart trötta ut efter gårdagens heroiska insats mot Asplöven. Gästerna fick även en smakstart då en av planens bästa aktörer Mikael Lasu redan efter 1.30 fick på en fantastisk träff med ett handledsskott, pucken borrade sig in i målvaktens plockhandskryss. Matchen i sig blev ganska fort rätt avslagen då Kiruna visade sig vara klasser för bra, om det var LN som spelade dåligt eller Kiruna som spelade bra låter jag dock vara osagt. Det enda som jag med säkerhet vet är att om man ger ytor till det skridskoskickliga gruvlaget så utnyttjar dom dessa skoningslöst, det var nog också anledningen till att Kiruna slutligen kunde dra ifrån och vinna med utklassningssiffrorna 2-9.

Jag hade även en viktig syssla under matchens gång då jag hjälpte Kirunas svenskafans redaktion med en liveuppdatering av matchen, var en intressant sak att göra då det var minst sagt stressigt att hinna uppdatera under matchens gång. Men enligt responsen som jag fått på svenskafans så verkar jag klarat av min uppgift på ett bra sätt, kul att det uppskattades!

Efter det så återstod bara dom tretton milen hem, skrev jag bara? Det var i slutändan inte så bara då handbromsen hade isats fast under matchens gång. Efter många misslyckade försök med att avlägsna isen så fick jag tillslut hjälp av Norrskenshallens vaktmästare då han ryckte in med en slang med varmvatten, stort TACK till dig!
Nu kom vi äntligen i väg, otroligt nog så var det nu ännu mer snö på vägen då blåsten hade varit snäll och hjälpt till med lite extra snö till det redan dåliga väglaget. Mitt i allt så dyker en älg upp och vill vara med och jävlas, turligt nog så lyckas vi undvika den med ett par centimeter.
Nu är vi dock hemma efter en spännande dag, tänk vad man gör mycket för att få se den femte omgången av allettan norra! Snacka om att vara hockeygalen! Men tänk då på den kära flickvännen som åkte med alla dom milen trots att hon knappt känner någon i Kirunalaget, det är hockeyhjärta det!

Noterade även resultaten från dom andra arenorna i denna serie, snacka om att Asplöven satt sig själv i en tuff sits. Pasis mannar skulle ju leka hem denna serie, synd då att sportchefen glömde att värva ihop en hel backbesättning. Jag har sagt det tidigare, med sex backar så är man otroligt skör för skador och när dessutom en nyckelback som Purontakanen går sönder så står man där med skägget i brevlådan.
Efter dagens 5-2 förlust mot Östersund på bortais så är det en måstematch som väntar på onsdag då man hemma i Arena Polarica tar emot serietvåan Piteå. Jag tror och hoppas fortfarande på att killarna kommer att fixa detta, men tänk vilket fiasko om Pasis mannar till och med skulle missa playoffspel!

Piteå avfärdade i dag enkelt KB 65 på bortais då man vann med siffrorna 3-7, känns som att både KB och LN var tröttkörda efter gårdagens urladdningar.
Om jag nu räknat rätt så ser tabellen efter fem omgångar ut på följande sätt:

1 Östersund 11 poäng
2 Piteå            10 poäng
3 Kiruna            9 poäng
4 Asplöven       8 poäng
5 KB 65             6 poäng
6 LN 91             1 poäng

Ja hur tror ni kära läsare, vilka tar playoffplatserna?

Jag håller fortfarande vid mitt tips, Asplöven etta och mest troligt Piteå som tvåa i hård konkurrans med Kiruna!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: 2

piteå och kiruna tror jag tar sig vidare! Om inte asparna får ordning på sin legion förståss.

2009-02-09 @ 12:14:52
Postat av: Mattias

Ser tufft ut för löven, men hoppas på de bästa :)

2009-02-09 @ 22:53:47
Postat av: Burra88

Hmm 13 mil till nordmaling? är du helt ute o cyklar???



är ju fasen 13 mil till umeå från lycksele ^^,iof du kanske bor i vindelns kommun eller? ^^

2009-02-10 @ 10:22:44
Postat av: Jimmy

Burra88: Burra Burra, alla vägar bär inte till Umeå =) Hittade en specialväg som man kommer ut i Nordmaling på, liten och snöig men betydligt kortare än att köra via Umeå..

2009-02-10 @ 14:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0