Lycksele-Boden 2-4 ( 0-0, 1-2, 1-2)


Vissa inlägg är tyngre än andra att skriva, i ärlighetens namn så var jag nära att skita i detta inlägg och glömma allt som har med hockey att göra.
 Jag är så oerhört besviken på mig själv just nu då jag tycker att jag i denna fortsättningsserie haft en pinsamt låg nivå på mitt spel. Visst att jag skapat en hel del bra chanser, så även i kväll men man kan inte bara skapa och skapa utan att få något resultat. Skapar redan under matchens två första byten två riktigt fina chanser som jag borde ha satt, när jag missar dom så försvinner det lilla självförtroendet som jag har kvar. Jag höll väl upp spelet bra under dom första tjugo minuterna innan jag under resterande tid av matchen försvann in i en rejäl passningsskugga. Jag skäms en kväll som denna över mig själv och mitt spel, det enda som är glädjande är att det inte kan bli sämre åtminstone. 

Matchen i sig kontrollerade Boden rätt så bra då dom återigen följde sin gameplan och utnyttjade våra misstag. Första målet får dom på en snabb spelvändning, andra på ett flygande anfall, tredje efter att vi gått bort oss totalt i boxplay och fyran får dom relativt enkelt då backen Dahlroth kastar in en puck på mål i deras powerplay.
Dom gör väl egentligen ingen toppinsats då jag tycker att dom spelar i ett lågt tempo och bjuder oss på fler chanser än dom brukar (dock inte många), men det räckte gott och väl en dag som denna. Man märker att dom är bra skolade av herr Taavola då dom väldigt sällan bjuder på några klara målchanser och har alltid gott om folk med sig hem när vi försöker spelvända. Dom har ju ett otroligt stort psykologiskt övertag på oss då dom nu vunnit säsongens alla fem möten, givetvis spelar dom lite på vetskapen om det då man ser att dom har en ruskig trygghet i sitt spel i mötena mot oss.

Vi började matchen riktigt starkt och radade under dom första tio minuterna upp en hel del fina målchanser som tyvärr inte resulterade i något mål. Hade vi fått in någon puck där så hade det nog blivit en helt annan matchbild men hockey går ju som ni vet ut på att få in pucken i den nätprydda stålsaken som finns i varje ytterzon.
Men över sextio minuter kommer vi inte alls upp i någon vidare standard då det känns rätt så segt och energilöst, i ärlighetens namn så fanns det ingenting i dagens match som kunde relateras till ett streckkrig.
Det var inte många tacklingar som delades ut och inget tjafs efter avblåsningar, kändes mer som någon form av söndagsskola än en hockeymatch.
Kanske var det allvaret i matchen som tog udden från lagen?
Vi är inne i en riktigt dålig och energilös fas just nu, kanske har allt snack om playoff tagit en hel del energi från truppen. Kanske har vi haft fokuset för långt fram och inte koncentrerat oss på dom uppgifter som ligger närmast i agendan. Men fram tills på lördag då vi möter Boden på bortais så måste alla kansken fått sig ett svar om vi vill att säsongen ska pågå längre än till den femtonde februari.
Vi har trots dessa två skitmatcher fortfarande playoffplatsen i egna händer då vi vid vinst i dom tre återstående matcherna får ta bussen till Hudiksvall för ett playoff 1 möte mellan lagen.

Nu tar vi ledigt under måndagen och tisdagen för att hitta tillbaka till den passion som vi haft till sporten under stora delar av säsongen. Efter det så börjar vi fokusera på ytterligare ett möte med Boden, denna gång ska vi f*n lyckas besegra dom!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0