Inför Boden


Om några timmar så är det dax för nedsläpp i den tredje omgången av fortsättningsserien då vi gästas av tvåan i serien Boden, en match som betyder en hel del i kampen om playoffplatsen.
Boden har gått segrandes ur samtliga matcher denna säsong mellan lagen och får väl genom det gälla som knappa favoriter då det trots allt är vi som just nu sitter i förarsätet på grund av att vi leder denna serie.

Man kan lugnt räkna med att vi kommer att få se två laddade och en aning nervösa lag som kommer att vara rädda för att göra misstag, det lag som gör minst misstag och samtidigt vågar mest kommer mest troligt att stå som segrare när vi summerar denna match.
Boden spelar en disciplinerad och effektiv hockey där dom i mötena mot oss utnyttjat våra misstag på ett föredömligt sätt, dom har verkligen varit skoningslösa i sina avslutningar. Coach Taavola har strukturerat upp sitt manskap på ett bra sätt och han har fått alla att köpa hans typ av hockey. Det känns som att hans filosofi är att bjuda på så lite som möjligt och sätta defensiven före offensiven, något som man lyckats med i åtminstone matcherna mot oss.

Man fick i matchen mot Kalix ett rejält avbräck då skyttekungen Jimmy Vågstedt gick sönder, vem kliver nu fram och gör dom viktiga målen? Jag är dock övertygad om att någon kliver fram då Taavola förfogar över en bred trupp med många bra och irrationella forwards, tänker då kanske främst på Överkalixsonen Martin Bränvall som har bra speed till sina fina händer.

För vår egen del så gäller det att hitta tillbaka till det spel som vi vet att vi kan då vi i onsdagens möte mot Clemensnäs inte alls kom upp i den standard som vi vet att vi har. Nu gjorde Clemensnäs en riktigt bra match och var det första laget denna säsong som lyckades kämpa ner oss, det kan jag lova att det aldrig kommer hända igen.
Vi vet mycket väl vad som har gjort att vi vunnit så pass mycket som vi gjort denna säsong, det gäller att nu även i dom viktiga matcherna ta fram det.
Vi vet att vi är svårslagna om vi sliter som djur, spelar tight hemåt och jobbar som ett lag, får vi ihop dom bitarna så har vi en trevlig eftermiddag att se fram emot.

Av mig själv så kan jag kräva betydligt mer än vad jag hittills presterat, framförallt så är det dax att börja sätta dom bra chanser som jag skapar. Jag måste ta mer initiativ och framförallt vilja ha mer puck, för att få det gäller det att åka mycket skridskor och visa att man verkligen vill vara delaktig i spelet. Jag ser fram emot en trevlig inställning där det kommer vara en hård fight om varje millimeter och när det blir så tighta fighter så gäller det att alla är med och bidrar om det ska gå vägen.

Nu kör vi!

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0