Lundmyr dementerar!?


Kirunas sportchef Stefan Lundmyr säger i en intervju med Kirunas svenskafanssida att absolut ingenting är klart med Sergei Joukov, däremot säger han att föreningen nu lämnat ett kontraktsförslag som han ska ta ställning till.
Hm, blir lite kluven i den frågan trots att jag inte borde bli det då en sportchef borde vara den säkraste källa som man kan ty sig till.

Hockeyvärlden är dock en förtegen bransch och det kan mycket väl vara så att Lundmyr vill bekräfta övergången när han tycker att det är ett bra läge till det, kanske vill han ge pressen denna nyhet före den hamnar ute på en blogg som denna.
Kanske är det så att man är muntligt överens men att inga papper än är skrivna, vad vet jag egentligen. Jag snappar bara upp information som jag sedan överlägger med mig själv om det ska publiceras, tycker jag att rykterna är av hög trovärdighetsnivå så publiceras dom. Då får man även köpa att det kan bli fel ibland, dock tycker jag att bloggen oftast är ganska så rätt ute. Eftersom sponsorer och källor nära föreningen säger att det är klart så ska det mycket till om så inte skulle vara fallet, för att då vara först med ett "scoop" så måste man så fort som möjligt puscha på publiceraknappen.

Så visst är Mr Joukov klar, frågan är bara när det blir helt officiellt?

Jag fick förresten ett härligt telefonsamtal från en mycket trevlig dam runt Stockholmsområdet i dag, hon hade genom eniro lyckats få tag på mitt telefonnummer. Hon presenterade sig och berättade att hon var pensionär och att hon och gubben för ett tag sedan hade fått en dator med internet på. Hon nämnde att hon var väldigt hockeyintresserad och att hon i stort sett varenda dag var in och läste på denna blogg, ett av dom mest oväntade och trevliga samtal jag någonsin fått. Det kändes inte direkt som att bloggen riktigt ska nå ut till ett pensionärspar i Stockholmsområdet, nu gör den visst det och det tackar jag och tar emot för. Tyvärr så uppfattade jag inte förnamnet på denna trevliga kvinna men du lär nog känna igen dig i det jag skrivit om här ovan. Du är hjärtligt välkommen att även i framtiden höra av dig för att prata lite hockey, det uppskattas verkligen från min sida. Tack för samtalet förresten, hoppas vi hörs igen!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: C

Underbart:) Bloggen berör.

2009-04-18 @ 07:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0