Over and Out Asplöven HC!



Detta inlägg blir det tyngsta jag gjort hittills på denna blogg och vissa personer kanske denna gång får ta lite för mycket kritik, men just nu är jag bara så fruktansvärt arg och besviken..

Kl 22.40 i kväll fick jag meddelat att jag inte längre är en del av Asplöven HC, på pappret är jag givetvis ännu det eftersom jag har ett gällande kontrakt.
Jag fick meddelat för mig att klubben sitter inne på en för dyr spelartrupp och att fjärdefemman ska bestå av juniorer, där av orsaken till att klubben vill bryta kontraktet med mig.

Jag kan givetvis stanna kvar och träna och på så sätt göra min del av kontraktsansvaret och på så sätt varje månad få ut min hemskt stora lön, märk väl att det var mycket ironi bakom ordet hemskt.
Jag kan oxå gå med på att bryta mitt kontrakt och på så sätt var öppen för "arbetsmarknaden",också alternativet att jag och klubben aktivt hjälps åt till att hitta någon som tar över mitt kontrakt finns.

Dessa alternativ finns alltså, förlikning är en annan. När klubbar i Europa och även i elitserien bryter ett kontrakt och gör en förlikning brukar summan hamna på mellan 65-75 % på kontraktssumman.
Så blir upp till mig och Magnus Lehto att förhandla fram det alternativet som gynnar båda parter bäst, om du dyker upp på mötet denna gång?

Klubben har satt sig i en ganska jobbig sits eftersom dom sitter inne på alltför många kontrakt utan att ha täckning på banken för dom, så blev det sagt på mötet i alla fall om nu det är hela sanningen?

Kan även vara så att man inte varit nog bra, det är väl givetvis så att om klubben vill bryta kontraktet med en så har man inte varit tillräckligt bra.
Men i vilket fall som helst så kan man aldrig veta om det är det sportsliga eller ekonomiska som har skapat denna situation, tycker i vilket fall som helst att detta är en aning pinsam situation för klubben.

För hur man än vrider och vänder på saken så är det ett jättemisstag från den sportsliga sidan i föreningen, aldrig roligt att behöva bryta kontrakt.
Sen förstår jag om klubben hade väntat sig mer av till exempel mig, men tycker att efter dom förutsättningar jag har fått så har jag gjort det helt ok.
Jag har också varit noga med att påtala att jag är en riktig slowstarter och att det brukar lossna först till premiären, man kanske ska ha större tålamod än så här med en kontrakterad spelare?

Jag är också den första att instämma på att jag inte riktigt kommit upp till nivå, men kan även också erkänna att jag tagit ett steg i rätt riktning för varje match som gått.
Vet inte vad Asplöven hade väntat sig av mig, jämför mina meriter med många andra spelares meriter i truppen så inser man ganska snabbt att jag inte är här för att frälsa klubben.
Det kryllar av otroligt skickliga och meriterade spelare i dom första två femmorna, där kunde dom väl inte tänka sig att jag skulle ta plats?

Tycker själv att med tanke på att jag fått 3-4 byten per period att jag gjort mitt jobb, inga riktiga misstag, varit inne på 1 mål bakåt på dessa 7 matcher och inte gjort bort mig på något sätt.
Jag har väl inte heller glänst direkt men det har jag samtidigt inte gjort sen jag var typ 15 men jag kommer till jobbet varje dag och gör mitt jobb.

Månaden här har annars varit kanonbra, underbara lagkompisar, bra förutsättningar och en stad som börjar leva upp, lägg därtill att hockeyintresset börjar bli riktigt bra så förstår ni att det inte är med glädje jag lämnar.

Under morgondagen så får man väl helt enkelt börja leta nåt nytt, men kommer inte kunna skriva på något innan jag och Magnus har förlikat.
Antar att Magnus hoppas på att jag snällt bryter mitt kontrakt och åker min väg, men kommer vi inte överrens så får jag väl sitta och träna av min kontraktstid.

Så jag hoppas att jag och Magnus kommer överrens redan under morgondagen, underlättar inte direkt att det är den 10 september och att serierna kör i gång snart.
Dom flesta lagen har spikat sina trupper och i ärlighetens namn, hur attraktiv är en sparkad Asplöven spelare på marknaden?

Just nu kan jag inte tro att detta händer, var tvungen att ventilera och skriva av mig mina tankar.

Ber om ursäkt till föreningen om detta inlägg skadar er på något sätt, inte min avsikt..

Ber även om ursäkt till Magnus Lehto eftersom jag påtalar hans namn en hel del, men som Asplövens allt så är du den enda jag kan kasta lite skit på =)

Passar även på att tacka er grabbar och er andra runt laget för denna tid, har varit helt otroligt kul och denna tid är något jag inte skulle velat ha ogjort..
Håller alla tummar jag kan för att ni ska få uppleva ett avancemang till allsvenskan tillsammans med alla härliga supportrar, man kanske får komma på segerfesten?

Tack för i kväll, denna blogg kommer förmodligen inom kort flyttas ut från svenskafans forumet men hoppas ni alla som läser denna redan har den sparad i favoriter ;)
 

Kommentarer
Postat av: Whiskas

Riktigt tråkigt o höra det som har hänt. Tycker personligen du borde fått mer istid, för ja. Vem kan prestera utan tid på isen?



Sen måste jag även nämna att den här bloggen har höjt intresset för hockeyn till en högre nivå. Får önska dig lycka till var du nu hamnar. Du kommer vara saknad i AHC-tröjan.



/Troget AHC-fan (och ett stort fan av din blogg)

2008-09-10 @ 01:06:30
Postat av: erer

Välkommen till LSK!

2008-09-10 @ 01:20:33
Postat av: Jimmy

Whiskas: Tack för stödet, man måste väl oxå prestera på träning för att få större utrymme på match, men faktiskt vilket alla säker säger i min situation så tycker jag att jag inte fått chansen riktigt..



Kommer säkert bli en hel del Asplöven inlägg även i fortsättningen, så jag hoppas du fortsätter läsa denna =)



Tack än en gång..

2008-09-10 @ 01:43:14
Postat av: Jens

Trist situation, hoppas det löser sig på bästa sätt för dig. Skulle nog inte ha något emot om du hamnar i Boden lagom till seriestarten :)

2008-09-10 @ 02:06:15
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: Hågge

Varför inte Kiruna City?

2008-09-10 @ 06:56:51
Postat av: Tapsa

Vilket jävla skit Jimmy! Hoppas att allt löser sig på bästa sätt för dig! Vet att en liten kille som är ditt största fans kommer att bli otroligt ledsen när han hör vad som hänt!Du vet vem jag menar...Kämpa på Jimmy! Håller tummarna för dig!

2008-09-10 @ 07:53:18
Postat av: Fritte

Trist Jimmy. Om det är så att din blogg skulle försvinna från Asplövens så kan jag kanske tänka mig att lägga in den på Kirunas-sida. Eller du kanske vill avlasta mig på sidan om det är så att du skulle flytta till stan igen =)

2008-09-10 @ 09:10:13
URL: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/kiruna
Postat av: Dahl

Tråkigt att höra Jimmy.. Jag tror och hoppas att det löser sig för dig!

2008-09-10 @ 09:25:53
Postat av: Caztie

Ouch!, det här är väl avigsidan av en hockeyspelares vardag, känns oerhört synd och vi är många som önskar dig Lycka Till framöver Jimmy. Hade gärna sett dig i vår dress i strävan efter framgångar, men du har alla förutsättningar att lyckas någon annanstans.



Vill säga att du hann ge en hockeyspelare vardag "ett ansikte" genom denna blogg, vilket varit och säkert kommer att vara fortsättningsvis en site man surfar till. Keep up the good work!

2008-09-10 @ 10:00:48
Postat av: M.O.R

Jimmy...du har strävat..du har kämpat..du har slitit genom många klubbar och jag vet att det bor en fighter inom dej,och jag vet också att du alltid har gett hela ditt hjärta för dina klubbar vart du än har spelat,så se det så här...vart du än hamnar så kommer den klubben att ha en en tillgång av dej inte bara på planen....och det betyder att det finns många spelare runt om i landet som får den möjligheten att lära känna dej,för jag tycker det är lika viktigt att vara en god lag kamrat utanför ishallen.Och jag kommer att få frysa i en annan ishall i en annan del av sverige.....

2008-09-10 @ 10:26:36
Postat av: Christer S

Personligen tror jag nu att man gjort om samma misstag igen, enbart sett till spelares effektiva tid på isen, och glömt kittet som gör ett LAG.

Där har vilken klubb som helst en stor tillgång i en kille som Jimmy. Sen är det ju en stor nesa att behöva erkänna att man värvat för mycket redan innan säsongen startat. Nej, asplöven, det duger verkligen inte.

2008-09-10 @ 11:10:01
Postat av: Emil (Malmberget)

Fan vad tråkigt Jimmy.. Har följt din blogg mycket, och väldigt tråkigt att du inte kommer spela kvar:/ Hoppas du fortsätter med ditt bloggande, vart än du spelar sen!

2008-09-10 @ 13:38:01
Postat av: Clemens!

Ta kontakt med Clemensnäs HC :) Du hade varit en gud på planen där har sett dig lira så vet din kapacitet :P du vet du har mycket istid i Clemensnäs som behöver en "STJÄRNA" i laget :)

2008-09-10 @ 13:45:02
Postat av: Syster

Oändligt tråkigt att det skulle sluta såhär. Jag tänker på dig och hoppas och tror att du inte tillåter dig själv att ta större skada av det. Du förtjänar långt bättre än denna behandling. Nya tag nu!

2008-09-10 @ 22:30:06
URL: http://inastalnacke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0