Div 2 premiär i Dalarna/Gästrikland!



Äntligen så var det då dax för div 2 klubbarna att starta sitt seriespel efter en oändligt lång försäsong. Mitt gamla lag Falu IF har varit på is i över två månader och avverkat ett x antal träningsmatcher så förstår om det var ett gäng lyckliga killar som klev på isen i kväll.

Ett Falu IF som gjort en bra försäsong med tanke på förutsättningarna då nästan hela laget lämnade efter att degraderingen blev ett faktum.
Av dom spelarna som var ordinarie är det i stort sett bara Anders Snis, Andreas Öberg, Markus Persson, Alexander Heurlin och Niklas Porter som är kvar och ett tungt lass kommer vila på backen Anders Snis axlar då han spelar nån eller till och med flera divisioner för långt ner i seriesystemet enligt mitt tycke.

Tänkte nu försöka få mig en pratstund med lagkapten Markus Persson efter premiärmatchen mot Avesta på bortais, en match som slutade 3-3.


                                                                                  Kapten Persson

                                                       



Tjena Markus, 3-3 på bortais mot Avesta, nöjda?

Absolut inte, var faktiskt bland det sämsta jag upplevt om jag ska vara ärlig.

Eftersom du lirat div 1 hockey hela din karriär så måste jag fråga om man märker av någon nivåskillnad?

Om man under fjolårssäsongen tyckte vi hade lite till spel så är det ingenting mot den hockey som spelas i denna division, finns inget spel överhuvudtaget utan är mycket "juniorhockey" över det hela.


Din egen insats, nöjd eller?

Om jag säger att jag var sämst på hela banan så ljuger jag inte. Helt ärligt så hade jag inte många rätt i kväll men bara att ta nya tag framöver. Ska jag se någonting positivt så är det väl att jag i alla fall fick med mig en assistpoäng hem.

Vad har ni satt upp för målsättning, kval uppåt som gäller?

Vi har som målsättning att gå upp i ettan men det är nog mer en hypotes än verklighet. Vi får sikta in oss på att bli bland dom fyra bästa till att börja med. Dom fyra första spelar en förkvalserie där dom två bästa går in i kvalet och dit är det väl ingen omölighet att vi kan ta oss. När man väl är där så handlar det mycket om tillfälligheter om man ska ta steget upp, och kanske kanske så kan vi vara ett av lagen som tar steget upp.

Vilka vill du berömma under dagens match?

Ska jag nämna någon så får det bli Axel Relefors som krigade på bra.

Slutligen så får jag passa på att önska er lycka till under säsongen och tacka för intervjun men vi hörs ju av några gånger i veckan även i fortsättningen..


Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0