Skönt när man har skrivtorka!



Känns bra när jag sätter mig här en Onsdags kväll och inte har en aning om vad jag ska skriva om, tur att jag då får hjälp av "Fniss" på svenska fans forumet..

Man kan som sagt tolka ord och meningar som man vill, nu verkar denna person vara rätt bra uppe i varv och tolkar saker en aning annorlunda än oss andra..

Skrev så här i mitt inlägg i gårkväll:

Då är frågan till Fniss,tror du dessa herrar, alla är i bra ålder skulle välja Asplöven om dom var av allsvensk klass, tror du inte dom hade tagit chansen och spelat allsvenskan då?

Tror du inte att en spelare under säsongens gång kan utvecklas från en medelmåtta som du uttryckte det till att i slutändan vara en spelare av allsvensk kaliber?

Tror du att ett lag som spelar i div 1 kan värva spelare som är färdiga allsvenska spelare  (iaf inte många sådana)?

Tror du inte att ett div 1 lag måste värva spelare som man tror och hoppas kan bli en färdig allsvensk produkt under säsongen?

Tror du dessa killar är tänkt till att vara stom spelare eller är det kanske Omark, Oikarinen, Kall, Krischuk mfl som dom hoppas ska gå i bräschen och att dessa killar accepterar sin roll i laget?



"Fniss" tolkar då detta som att jag inte tror på att dessa killar är skickliga hockeyspelare, och i samma andetag i såna fall visar jag ingen större tro till mig själv heller för den delen..

Men då kan jag lugna ner dig lite "Fniss" med att säga att jag litar fullständigt på dessa killar som du rabblar upp, alla dessa har visat att dom kan prestera på toppnivå i motsvarande nivå som det är i div 1, alla dessa killar har varit tongivande i sina respektive lag och blir på så sätt intressanta för ett topplag i ettan med ambitionen att nå allsvenskan.

Asplöven har värvat dessa killar för att dom som jag skrev, presterat på toppnivå i motsvarande klass eller i ettan, vad är det för skillnad på att värva en spelare som inte presterat i allsvenskan mot att värva en spelare som presterat i ettan?

Jag skulle vilja säga att killen som kommer från ettan i nio fall av tio är en bättre hockeyspelare än han som kommer från allsvenskan, skillnaden är att han spelat matcher i allsvenskan å på så sätt ser mer etablerad ut på pappret..


Nog tjatat om det, "Fniss" är förmodligen en avundsjuk själ som vill försöka synas och gör det genom att såga ett antal spelare, vi får väl se vem som skrattar i April..

Härligt att säsongen inte ens har börjat å redan en del hårda ord, bådar gott för en spännande säsong detta..

Det som också är så himla gott att höra är Magnus Lehtos uttalande i Kuriren i går:

"Vi har en bred och bra trupp. Som det ser ut så ska vi klara att ta steget upp i Allsvenskan"

Tycker det är skönt att Magnus kommer med ett sånt uttalande, är lite fult att ha en målsättning i Sverige men såna som Magnus behövs i svensk hockey..
Varför hymla om målsättningen?

Om han gått ut och sagt att vi har en hyfsad trupp, kanske räcker vi ända fram till allettan, hade inte allsvenskan varit körd redan där då?

Styrelsen, tränare,fans och framförallt spelare måste kunna måla upp en bild där man ser allsvenskan för att man ska ge sig själv en sportslig chans..
Sen vet väl alla att det är en lång och krokig väg, många lag som har ambitionen att ta sig upp men bara ett lag som från kvalserien gör det..

Men varför skulle inte det kunna vara Asplöven?

Jag ser då inga hinder,nu kör vi..

Kommentarer
Postat av: m!

Vilken härlig blogg!

2008-07-31 @ 00:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0