Måndag igen!

Veckorna går fort när man har "roligt",för nåt vidare skoj har väl inte livet i Kiruna bjudit på den månaden man varit hemma..Men ger en bra förutsättningar till att träna eftersom inget annat kommer i vägen och min kära kock (läs farmor) backar upp mig på ett otroligt sätt vad det gäller maten..
Man hoppas på att en gång bli rik så man kan betala tillbaka till alla dom som ställt upp så fantastiskt för en genom åren,farmor,mamma och pappa...Skjutsat en hit och dit,lagat mat men framförallt har dom alltid trott på mig och aldrig gnällt när man gjort något dåligt..

I kväll väntar ett gym pass och lite cykel intervaller,bröst/mage står på schemat i gymmet i dag,ett bra pass att börja veckan med tycker jag..hunnit med en promenad innan frukost i dag så man får i gång förbränningen igen efter helgen..

På hockeyfronten så börjar det närma sig is igen,ska bli spännande och komma tillbaka till Asplöven och jag hoppas jag inte ska göra nån besviken..Är verkligen skilda världar sen sist jag var där,då var föreningen nykomling i div 1 och organisationen höll väl inte direkt världsklass den heller,ersättningen för en spelare var relativt låg då..

I dag däremot är det en förening som andas optimist,man har en större plånbok än sist jag var där, en organisation som står sig stark med division 1 mått mätt och framförallt en vision att ta sig upp till allsvenskan och den drivkraften är nog betydligt viktigare än pengar..
Mkt av deras framgångar stavas Magnus Lehto som verkligen är allt och lite till i denna förening,fler som Magnus behövs i hockeysverige..

Gjorde förresten klart med våran tränare i går,kan dock inte lämna ut namnet innan det nått pressen,men är en mkt meriterad herre vi pratar om som gjort fina resultat vart han än har varit..

På spelarsidan börjar det se väldigt bra ut efter värvningarna av Omark och Krischuk,lägg där till namn som Oikarinen och Kall så börjar man inse vilka kvaliteer det finns i truppen,blir ett himla krig om man vill få speltid..
Men är rätt stark i mig själv efter de 2 sista säsongerna så kommer gå in med den inställningen att jag är nog bra,vilket jag tycker jag visat dessa säsonger..

Enda orosmolnet som jag ser det är att jag alltid gjort mina bättre säsonger när jag spelat i ett bottengäng,så lite upp till bevis nu att man kan prestera i ett topplag där konkurransen är mördande..

Nog för denna gång,mer på ingång..

//Jimmy

Kommentarer
Postat av: stina

hittade din blogg via face book :) länge sen man såg dig! håller tummarna att de bär hela vägen! kram stina

2008-07-15 @ 11:31:59
URL: http://lillpigan.blogspot.com
Postat av: Ingeborg

Hejsan,



hittade din blogg. jag kanske lar mig nagot om hockey. Jag startade ocksa en blogg i helgen pa blogg.se



Den heter andreassonikina.



vi hors.

2008-07-15 @ 14:39:49
Postat av: Joppe

Likaså jag.. kommer läsa och hålla mig update! Lycksa till!

2008-07-20 @ 16:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0