Lite uppdateringar!



Det har hänt en del  i Div 1 A sen jag hade min genomgång utav lagen, blev som jag redan då visste men inte kunde gå ut officiellt med att Mikael Österberg förlängde sitt kontrakt med oss. En viktig pusselbit då Mikael är en riktig powerforward som även mäktar med en hel del poäng.

När jag gick i genom Clemensnäs så skrev jag att vi får se om viktige Leif Wennerlöf förlänger sitt kontrakt och vips så dök det några timmar senare upp en extension på eliteprospect för han. Leif var en mycket viktig pusselbit för det unga Clemensnäs laget att få på plats, stärker min teori ytterligare om att dom kommer sluta fyra.

Piteå har i veckan gjort en intressant värvning, säsongen 01-02 åkte det då runt en 16 årig gallerlirare med otroligt mycket talang i det då väldigt starka Clemensnäs laget, namnet på honom är Andreas Stenberg och mäktade med hela 15 poäng i sin debutsäsong på seniornivå.
Andreas spådes en lysande karriär och dom 2 nästkommande säsongerna gjorde han totalt 56 matcher och 5 poäng i den svart/gula Skellefteå AIK tröjan och dessutom ett antal pojklandskamper..

Men talangen stangerade och har sedemera hållt till i Tyringe i Div 1 och sista säsongen nere i Div 2, poängskörden har väl inte heller den varit av högsta kvalite.
Kan Piteå få i gång Andreas och få ut en del av hans talang så kommer det vara en väldigt bra värvning, för kvalite finns det gott om i denna grabb..

Det har väl inte varit några förlängningar och nyförvärv som ändrar seriens utgång denna vecka men helt klart är att serien stärkts i kvalite tack vare dessa spelare.

Det börjar närma sig nu, endast 2 veckor kvar tills ispremiären, veckan efter det åker vi på läger till Rovaniemi där match mot mestis laget Hokki står på schemat bland mycket annat..

Men ju äldre man blir desto mer segstartad brukar man vara, men är från 19 september fram till cirka 10 april som man ska vara på topp..


Var en tung kamp mellan dessa 2 herrar i gårkväll..X-box 360 stod som spelplan och Fältvägens pojkrum stod som spelplats..Ska man tro denna utveckling så ser Mikael Lasu ut att gå mot en fin säsong efter klara 3-0 i matcher mot mig i NHL. Men det är till vintern det räknas Mikael ;)



Kommentarer
Postat av: Fritte

Redan en slagen kille Jimmy. =)

2008-07-26 @ 17:24:48
Postat av: Lasu

Du glömde nämna matcherna vi körde i FIFA =)

2008-07-27 @ 16:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0