Vad ska det handla om i dag?



Hittade en rätt rolig blogg som handlar en hel del om Luleås J-20 spelare Kim Karlsson. Det är hans mammas blogg och en hel del skriver hon om sin favorithockeyspelare, länkar den under här..

http://sv.wordpress.com/tag/kim-karlsson/

I går hade vi en liten samkväll, var jag, Korhonen, Turunen, Oikarinen, Löf, Lundberg, Ozolins och Stano som spelade lite poker för att sedemera kika nattlivet på den finska sidan. Ute i vimmlet slöt även Teräsniska och Waldehagen upp.

Jag tycker det är otroligt viktigt att man gör saker med laget vid sidan om isen, man lär känna varandra bättre och man får en bättre stämning i omkl rummet.
Det behöver ju inte alltid handla om att dricka pilsner när man gör något i hop utan bara enkla saker som att ta en fika typ en lördag förmiddag, spela på hästar eller bara sitta hos nån och kika på tex sport är oxå det nyttigt för sammanhållningen.

Ni kanske har märkt att jag skriver en hel del om stämningen i truppen och om hur sammanhållningen är, men det är för att jag lärt mig att utan en god stämning i en trupp blir det inga titlar.
Sen får inte stämningen vara för mysig heller utan man måste ännu ha kvar det där om att man konkurrerar om platser och att man måste ställa krav på varandra.

Att skälla ut en lagkompis som man umgås väldigt mycket med privat kan vara det svåraste som finns men alla måste vara medvetna om att det som händer ute på isen tar man inte med sig in i omkl rummet..

Kan man få till att man kan ställa höga krav på varandra utan att det går ut över sammanhållningen så har man kommit en bra bit på väg, och när man kommit så långt och har en bra trupp med ishockeyspelare då kan man börja prata om att vinna matcher..

I morgon kl 10.00 är det ispass på schemat, under eftermiddagen, tror det var 14.30 så har jag mitt individuella samtal med Pasi. Han ville träffa alla spelare enskilt under 30 minuter för att man ska kunna prata om saker som inte annars kommer upp i ett omkl rum, vad som sägs under det samtalet kommer jag tyvärr inte skriva ut här =)

Det svåra när man skriver om laget är att alla detaljer kan man ju inte lämna ut, utan vissa saker stannar i omkl rummet, kan ju inte direkt scanna ut vårat uppspel och power-play spel här på bloggen, så lätt ska inte Kiruna och Piteå få det =)

Nåväl, ska ta och göra lite nytta här hemma, men vi hörs under morgondagen igen..

Tack killar för en himla trevlig kväll i går!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0