Fortsättning på Brett affären!



Under måndagskvällen bekräftar Asplövens starke man Magnus Lehto att förhandlingar pågår mellan Asplöven och Brett Harkins. Han meddelar att förhandlingarna är långt gångna och hoppas att under morgondagen komma till ett avslut.

Så i morgon eftermiddag vet vi svaret, blir det Asplöven eller något annat för den passningsskickliga jänkaren?

Om jag ska försöka sia lite..

Att göra en värvning av Brett Harkins klass är ingen lätt histora, en kille av Bretts kaliber och familjesituation accepterar inga halvfärdiga lösningar..
Förmodligen ska dagisplats, boende och sysselsättning till frun vara fixat innan han ens tittar på kontraktet. Är en liten annan grej för en div 1 förening att förhandla med Brett än med Jimmy Stålnacke. Med spelare av min kaliber och i min familjesituation kan man ordna en massa bitar på plats medans Brett med hans familjesituation förmodligen vill ha allting klart innan påskrift sker.

Han är ju dessutom van att förhandla med en aning större klubbar där det är vardagsmat att ordna sociala bitar..
En värvning av hans kaliber kostar ju oxå betydligt mer än vad värvningen av mig tex kostade, så är förmodligen en hel del pusslande för att få i hop finanseringen..

Så kort och gott kan man sammanfatta det med att ror Asplöven detta i land så är det föreningens största värvning genom tiderna och stora värvningar drar oftast ut på tiden, så alla fans får nog glatt bita på naglarna en stund till..

Att ett namn av Bretts kaliber nämns i samma andetag som Asplöven HC är bara det stort, om dessutom affären skulle lyckas så förstår nog ingen hur stort det är för en förening av Asplövens kaliber..

Men gott folk, bli inte besvikna om detta inte går hem,utan var i stället nöjda med att Asplöven i alla fall är med och fightas om dom riktigt riktigt stora namnen..

Nu finns det väl kritiker som säger att Brett är gammal och trött men till dom säger jag bara, var med och spela upp ett uträknat lag i elitserien själv..


 
                                        
                                                                      

Fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Emil

Väldigt intressant övergång! Asplöven mot Allsvenskan säger jag bara! Med eler utan Harkins finns en storchans på Allsvenskan :) Kan jag länka din blogg ifrån min blogg? :) MvH Emil

Postat av: Jimmy

Det går bra det..

2008-08-05 @ 13:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0