3 passet gjort och Kirunas 1:a



I dag stod det 80 min is på schemat innan det bar av till fysioteket för spinning och cirkelträning med Riku och Valle, tuffa grabbar dom där =)

Fyspasset var som vanligt tufft, 30 min spinning och 30 min cirkelträning var svettigt men samtidigt ganska rolig omväxling gentemot löpspåret.

Ispasset var likt dom första två passen till en början, många komma i gång övningar innan vi gick över till 2-1, 2-2 och 3-2 böljande, avslutade med 1-1, 2-2 och 3-3 i ena ytterzonen. Trots ganska slitna ben överlag så var det riktigt bra fart på träningen, man börjar nu märka den individuella skickligheten i detta lag.

Den som övertygade mest på dagens träning var Oikarinen, kommer få se en hel del härliga nummer från han i vinter, vilka händer!!
Omark var åter i träning i dag efter att ha stått över gårdagen, man ser ju enorma kvaliteer även i han, grym på täcka pucken.
Målvakterna ser fortsatt bra ut, Timo imponerar verkligen på mig och i Dan ser man att han är väldigt bra tekniskt.

Ska nu försöka få svar på lite frågor av Kirunas nyförvärv Henrik Bergenström om hur första ispasset såg ut..



                                           



Jaha Henrik,analys av första ispasset?

Ja vad ska man säga, dom nya skridskorna var väldigt hårda så glömde helt bort att övriga utrustningen oxå var ny, men det är väl så det ska kännas på första träningen.. Annars var det faktiskt en  rolig första träning, mycket spel och det brukar man inte vara bortskämd med dom första veckorna. Om jag ska hitta nån som stack ut ur mängden så var det väl Joel  Törmä som såg riktigt vass ut.

Hur summerar du dom första dagarna i Kiruna?

Det har varit bra..Har fått en fin lägenhet, börjar jobba nästa måndag men det som ännu inte är löst är jobbet åt tjejen, bara det löser sig så har jag absolut inget att klaga på.

Vad tycker du om laget, om vi ser till det vid sidan av isen?

Det är ett kanongäng, har blivit otroligt bra omhändertagen av grabbarna, man verkar ha en stark sammanhållning i truppen men det som oroar en aning är inkilningen på lördag.. Kan väl tillägga åt dig där Henrik att jag vet mycket väl vad som brukar vänta dom nya killarna, så njut av tiden fram till lördag =)

Hur går snacket om Asplöven uppe i gruvstaden?

Dom har inte sagt så mycket mer än att dom får svårt att upprepa fjolårets succeår och att det förmodligen kommer stå mellan oss och Asplöven om seriesegern men att Piteå förmodligen också vill vara med och leka.

Vad kan vi förvänta oss av Henrik Bergenström i vinter?

Jag har en hög målsättning både på mig själv och laget men om man ser till mig som individ så beror det mycket på vilken roll man blir tilldelad, hoppas väl givetvis kunna bidra med lite poäng för är väl i det offensiva spelet jag ska ha mina största kvaliteer.. Jag känner att jag kommer väl förberedd, tränat bra och tycker att jag under fjolåret när jag fick spela center (det jag trivs bäst med) utvecklade mitt centerspel allt eftersom säsongen gick.


Tackar Henrik så mycket för att han tog sig tid till denna intervju och önskar Henrik all lycka i vinter..

Nya rapporter kommer i morgon kväll,tills dess får ni ha det så bra..

Kommentarer
Postat av: Johannes Lundqvist

Kul initiativ Jimmy!

Förtsätt med lika bra uppdateringar och lycka till i vinter!



MVH / Lunken

2008-08-12 @ 09:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0