On a hot streak!


Bloggansvarige fick i dag ytterligare ett samtal från en intresserad klubb, nu är det hela tre stycken klubbar som på ett eller annat sätt visat sitt intresse. I dag var det en anrik och klassisk förening som ägnade sina tankar åt lilla mig, man känner sig faktiskt hedrad. Givetvis är det väldigt roligt att klubbar hör av sig, det visar på att man inte är så iskall på spelarmarknaden som man själv tycker. Efter en rätt dålig säsong från min sida så kan man inte heller vänta sig att klubbarna ska stå på kö för att få sig en påskrift, så funkar trots allt arbetslivet.

Nog om mig, det händer en del mer intressanta saker i hockeyettan och det är dom vi ska lägga krut och energi på. Inga större påskrifter har väl skett i dag men en hel del intressanta kontraktsförlängningar.

- Farzad Khojasteh Väsby ( Stockholmslagen får se upp, "galningen" har bestämt sig för ytterligare ett år i dump and chase serien. Lika hatad som han är av motståndarna, lika älskad är han av sina lagkamrater. Spelar otroligt fysiskt och klart att det då och då blir ett övertramp, det får man som tränare köpa. Jag har mött Farzad många gånger, kan säga att det inte är kul att ha han jagandes i ryggen! )

- Niklas Nooni Arboga ( En bra förlängning då Niklas tar ett steg i utvecklingen varje säsong, spelade tidigare i Örebro där han inte fick särskilt mycket speltid. Gjorde en bra säsong poängmässigt i Arboga ifjol, det måste han göra även i år om Arboga ska ta en av platserna till allettan.)

- Teemu Kolehmainen Visby/Roma ( 41 poäng på 38 matcher är ett lysande facit under fjolåret, då ska ni veta att Teemu ändå är back. Jag har sagt det förut, räkna inte bort Visby/Roma. Man kan om det vill sig väl räcka ända till kvalserien denna säsong, imponerande satsning av fjolårets nykomlingar!)

Fotografernas fotograf Jens Lindmark ( www.jenslindmark.se/ ) tyckte att jag var lite väl hård i mitt inlägg om Boden tidigare, förstår om man tolkar det så. Det var väl inte tänkt som någon känga åt Boden utan mer åt stora delar av div 1 Sverige, blev tyvärr bara Boden som hamnade i skottgluggen när jag reagerade på en tidningsartikel i morse.

Det fick mig att tänka på en liten skön tävling som vi kan ha, vilket av dessa hårdsatsande lag har egentligen bäst hemsida?

www.asploven.com

www.khk.se

Vinnande klubb kanske kan belönas med en direktplats till årets allsvenska?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var svårt, bägge är lika totat värdelösa...

2009-05-08 @ 16:22:16
Postat av: inge motstånd

KHK:s web är 97 ggr vassare och aktuellare...

Asplövens web ser bedrövlig ut.

2009-05-08 @ 20:53:55
Postat av: EmilKenttä

Känns mycket jämnt emellan hemsidorna faktiskt :)

2009-05-09 @ 13:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0