Några förlängningar!


Det är återigen lite stiltje i hockeyettorna runt om i landet, det finns fortfarande mängder av platser kvar att fylla i dom olika lagen. Det känns som att det är ett dödläge då både spelare och klubbar sitter och väntar ut marknaden. Spelarna väntar för att dom fortfarande hoppas på ett guldkantat kontrakt medans klubbarna sitter och väntar på att få så mycket valuta som möjligt för pengarna. Jag tror att vi i slutändan kommer att få se klubbarna som dom stora vinnarna då spelarna i slutändan kommer att få krypa till korset och ta det dom får.

För min egen del handlar det väl inte om att vänta ut marknaden och hoppas på att få så mycket pengar som möjligt då spelare av min kaliber får ta det man får så att säga. Däremot så kommer jag i slutet av denna vecka återigen bege mig ut på en liten turné, denna gång handlar det om lite viktigare saker än innebandy och lite pilsner i goda vänners lag. Denna gången handlar det om både min hockeyframtid och min yrkesframtid, jag hyser stora förhoppningar om att det under detta veckoslut blir löst och att det blir precis som jag hoppas och vill.

Det enda som har hänt i hockeyettan i dag är att vi har fått se två kontraktsförlängningar, en i A och en i D.

Jonas Johansson Mv Kalix ( Efter en tung start så växte Jonas in i div 1 kostymen lagomt till allvaret började, han var som bäst när det betydde som mest och var genom det en bidragande orsak till att Kalix lyckades undvika negativt kval. Jonas kan mycket väl vara ett framtidsnamn, mycket beror på honom själv och vilken utbildning han lyckas få. Självförtroendet var det inget fel på under slutet av säsongen då han vid ett tillfälle passade på att håna herr bloggansvarig efter att han fått i väg ett skott på mål. " Alla lösa går om " var det man fick höra när den avgörande matchen stod och vägde, kan meddela att han lyckades skapa lite glädje även hos mig trots den matchavgörande räddningen. )

Ronny Björlin B Nyköping ( Still going strong stämmer bra in på denna "gubbe", 40 år gammal så väljer  han att kliva på ytterligare en säsong. Det om något är värt respekt! Varför lägga skridskorna på hyllan när man just har avslutat en poängmässig toppsäsong? Gör man 36 poäng ( 15+21 ) som back så får man vara mer än nöjd med sin säsong, det visar på att " gubben " håller än! )

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: M.O.R

Håller tummarna för dej...mer säjer jag inte =)

2009-05-26 @ 16:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0