Det var ett svårt beslut att ta!


Dagen D var kommen, bloggansvarige behövde ta silly seasons första beslut. Det har under den senaste veckan grubblats och funderats, för och nackdelar har ställt emot varandra och hjärnan har fått jobba på högvarv. Hur jag än vred och vände på det så blev det ändå fel till slut. Vad enkelt det vore om det var som i högstadiet, att facit fanns längst bak i matteboken.

Nu är inte livet så enkelt då man först får se facit i efterhand, det går helt enkelt inte att ens tjuvkika. Därför blir alla svåra beslut extra tuffa att ta, hur gör man till exempel om för och nackdelsskålarna väger lika mycket?

Men beslutet var tvunget att tas och det blev till sist ett nej, om jag ska vara ärlig så var det en tuff uppgift att ringa upp sportchefen och meddela detta. Jag hade som inga bra argument att komma med utan det var snarare magkänslan som fick mig att välja. Visst att det fanns funderingar på om hur jag skulle användas och om jag verkligen skulle få den speltiden som jag behövde. Det var dock inte det som fick vågskålen att tippa över utan det enda som skilde dom åt var att magkänslan gärna ville dra sig till en utav skålarna.

Jag kan känna att det var en aning egoistiskt beslut då jag för en gångs skull tänkte helt på mig själv, men när det gäller såna här beslut så måste man faktiskt först och främst gå till sig själv.

Nu är inte dörren helt stängd mellan den berörda klubben och mig, vi lovade varandra att vi ska höras av innan jag kritar på ett kontrakt med en annan klubb. Det var stort gjort av den berörda sportchefen då många andra hade tackat för sig och sedan bara slängt på luren, en sån här gest gör att man växer i mina ögon.

Nu har jag fått skriva av mig lite grann och nu vet även ni läsare vad som hände i dag, inte för att ni blev så hemskt mycket klokare eftersom ni nu bara vet att jag tackat nej till en klubb. Så än är min hockeyframtid en aning svävandes fast jag nog nu börjar inse vad jag vill göra, ett beslut lär komma innan månadsskiftet.

På silly season fronten har det i övrigt varit en ganska seg dag, den mest spännande värvningen stod Mjölby för då dom fick hem Johan Agu efter att han varit några år på vift i MoDO, Örnsköldsvik, Almtuna, Uppsala och Tierp. En stor back som säkert kommer tillföra en del till moderklubben, gjorde bra med poäng i fjol då han spelade bakom tvillingarna Berlin i Tierp.

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Kiruna

Sportchefen med den goda avsikten kan ju bara vara Stefan L ?

2009-05-15 @ 18:16:11
Postat av: Christer S

Ändå, Jimmy, Ibland blir det fel hur man än väljer, men nu kanske det blev rätt, hur du än valde? Visste man svaren på allt, vore det ju ingen sport att leva heller..

2009-05-15 @ 18:32:49
Postat av: Jimmy

Kiruna:



Det kan det väl ha varit, oddsen på det är goda =)



Christer S:



Poetiskt Christer, du får förresten mer än gärna skriva ett gästinlägg på denna blogg om du känner för det?

2009-05-15 @ 18:47:22
Postat av: Christer S

Det vore ju en ära, kan slänga in ett utkast åt dig under helgen, så får du själv bedöma det först. Kvalitetskontroll?

2009-05-15 @ 19:10:58
Postat av: Jimmy

Christer S:



Så kan vi göra, vet dock att det alltid är kvalité på det du gör..

2009-05-15 @ 19:18:10
Postat av: Jens

Börjar röra på sig lite hos BHF nu.



show.asp?Id=797&NewsId=110251" rel="nofollow">http://www.proteamonline.se/customers/newsshow.asp?Id=797&NewsId=110251

2009-05-15 @ 20:06:52
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: RINKRÅVEN

Hmmm, synd om du nåbbade KIF, Kund se dig med Esseryd och en junis typ Hammar kund bli rigtigt bra;-)

2009-05-15 @ 20:10:56
Postat av: oj

hammar ska till luleå j20

2009-05-15 @ 21:25:22
Postat av: Christer S

Hmm, tjat tjat tjat, tror också Du kunde ha uträttat storverk i HemOrtens snygga tröja. Jag tror också att speltiden hade blivit ganska omfattande, även om nu 1:a femman kanske inte var aktuell på stört.

2009-05-17 @ 15:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0