Det blir show "Oika" även i vinter!


Div 1 A blir en profil rikare även i vinter då Asplövens trollgubbe Jarkko Oikarien i dag valde att skriva på ett nytt kontrakt med klubben. Under fjolåret så skrapade han ihop 44 poäng ( 10+32 ) på 32 matcher men det var framförallt i kvalet till allsvenskan som han visade upp sina färdigheter då han tillsammans med Juha-Matti Yli-Junnila var nästintill ostoppbar.

Hockeyspelaren Jarkko Oikarinen har verkligen visat hur mycket spelglädje och improvisation kan betyda, kul för serien att en sådan profil väljer att stanna och genom det också fortsätta med den show han påbörjade under fjolåret.

Bloggen tycker att det börjar se bra ut för Asplövens del då man redan nu har börjat få klart med en stabil stomme, spelare som Kall, Lundqvist, Lundberg, Waldehagen, Omark och Oikarinen håller ju faktiskt väldigt hög div 1 klass. Dessutom så tycker jag att denna stomme hittills ser homogen ut, dessa killar är inte bara i Asplöven för dom stora pengarnas skull. Visst att några av dom här sitter inne på gigantiska löner med div 1 mått mätt men tror att dom framförallt är på plats för att dom vill vara med och ta Asplöven upp i allsvenskan.

Som jag skrivit tidigare så kommer det från div 1 att bli Karlskrona, Asplöven, Tingsryd och Skövde som tar sig till det allsvenska kvalet. Kanske lite väl tidigt att sticka ut näsan och säga det men kan faktiskt inte i dagsläget se något lag som ska kunna hota denna kvartett!

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Dirk Diggler

För egen del då, har du beslutsångest? När du väl kommit fram till ett beslut, kommer du då gå ut med vilka klubbar det handlade om?



2009-05-26 @ 19:28:51
Postat av: Jimmy

Dirk Diggler:



Ingen större beslutsångest, besöker en klubb på torsdag och faller alla bitar på plats då så tar jag ett beslut redan under fredagen..Som jag skrev tidigare så står det mellan Lycksele och den klubben som jag ska besöka..



Hade först inte tänkt gå ut med vilka klubbar det har handlat om men när du säger det så tror jag att jag ska gå ut med det och där också motivera varför jag tackade nej och så vidare..



Det skulle väl kunna vara en intressant läsning?

2009-05-26 @ 19:33:16
Postat av: 4321

Jimmy: Det skulle vara en mycket intressant läsning, ser fram emot det.

2009-05-26 @ 22:15:59
Postat av: Anonym

vad ligger en topplön på i div 1 ungefär?

2009-05-27 @ 14:24:08
Postat av: Jimmy

Anonym:



Oj, jag vet utländska spelare som har cashat in runt 70000 i månaden även i ettan. Men en normal topplön, mellan 25-40000 skulle nog jag vilja säga..Det är svårt att veta då klubbarna alltid mörkar såna stora summor med svar som "vi har hittat en bra helhetslösning" osv..

2009-05-27 @ 15:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0