Christer S checkar in!


Som bloggare så blir man ganska så less på att läsa sina egna texter och sina egna åsikter då man tycker att allt låter likadant. Detta är ganska naturligt då vi alla har olika sätt att skriva på, därför kom jag på en briljant idé. Varför inte ta in en gästbloggare som får vädra sina åsikter? Men vem skulle det vara?

Kom då på att varför inte fråga Christer S då dom flesta människor som läser denna blogg någon gång har irriterat sig på hans åsikter då han är en flitig gästboksbesökare på olika lags hemsidor. Så här nedan följer Christers tankar och reflektioner om sporten och serien, hoppas ni får er en trevlig lässtund!

Gästbloggare, man tackar och bockar för förtroendet, känns stort!

Kvaliteten är sedan förut väldigt hög, så det blir inte lätt att nå dit, men en bit däråt kanske?


Jimmy har ju underhållit oss andra länge nu, med sina pricksäkra inlägg, klarsynta och initierade, alltid med glimten i ögat. Det enda jag inte har tyckt om är hans tokhöga krav på sig själv. Det kan vara sant Jimmy, att Du har en bit kvar till att bli en Anatloij Firsov, men å andra sidan, är det väldigt många andra som har en ännu längre bit dit.


Silly Season ja, något man som supporter ser på med skräckblandad förtjusning, Vilka kommer? Vilka väljer en annan väg i sin karriär? Det är inte helt lätt att vara hockeyfreak och bara kunna stå vid sidan om och titta på allt som händer. Man kan bli tokig för mindre....
Apropå tokig, nu gör jag ett lappkast och skickar ut en hyllning till alla dem som står ut med oss knäppskallar. Alla fruar, flickvänner, osv, som under högsäsong allt som oftast ser oss framför TV:n, liverapporteringar vid datorn, och sedan när dom tror det är över, så kommer VM! Det är helt otroligt att Ni orkar med oss! Under lågsäsong så blir vi ju lite mer sociala, men kan ändå inte släppa greppet om hockeyn. Undrar hur ett liv utan hockey skulle vara? Brrr, vågar inte ens tänka tanken fullt ut. Jag undrar hur många av oss som förstår hur mycket som krävs för att stå ut med alla dumheter vi hittar på? Men tack för Ni orkar med oss!


Tillbaka till ämnet, Ishockey!


Jimmy har gett sin syn på hur det kan se ut nästa säsong, framförallt i 1 A, nu ska jag ge min.
Tvärtemot vad de flesta tippar, så tror jag fortfarande det blir ett slag mellan de tre stora igen.
Tror inte Asplöven kommer att regera fullständigt faktiskt. Dyra spelare är inte alltid bra spelare..

Så Asplöven, Kiruna och Piteå kommer att ta de tre första platserna. Den inbördes ordningen där är omöjlig att tippa, men både Kiruna och Piteå kommer med mycket egna spelare som har bra mycket större motivation än Asplöven någonsin kan uppbåda. Sedan tror jag Boden kommer att kunna blanda sig i striden om fjärde platsen, med Lycksele och eventuellt Kalix. Luleå Rebels är ett välkommet nytillskott i serien, men får nog se sig inblandade i striden med Clemensnäs om sista platsen. Luleå Rebels håller jag ändå som enda lag som kan överraska, då väl alla vid det här laget, vet de andra lagens kapacitet. Clemensnäs? Lika oförutsägbara som en tornado. Gör alltid enstaka toppmatcher för att sedan dyka i form totalt.


Nu har jag säkert retat upp någon igen, men det får ni ta.

För Kirunas del ska det bli riktigt kul att se hur juniorerna klarar sig i Div 1, bland annat Viktor Mikko och Michael Ljungberg. Mikko tror jag kan bli en obehaglig överraskning för många med sin speed, en liten Törmä to-be, Ljungberg kommer att ge sig på de flesta motståndare med något mörkt i blicken. Ser fram emot det. Ett problem är målvaktsfrågan, där unge Malmqvist kanske inte är riktigt klar ännu för att stå en hel säsong som 1:e keeper. Men kanske Joukov har något äss i rockfickan där? Det ska bli lika spännande att se vad han kan göra med laget. Den ryska stilen lär passa det snabba och tekniska Kirunalaget som handsken!


Nu har jag verkligen flutit ut i mitt gästinlägg, så jag ska avsluta med att tacka för tillfället, och göra lite reklam för Gironklubben! Alla som är intresserade av ishockeyn i Kiruna bör göra ett besök där, och anmäla sig dit. Allt är inte klart, men anmälningar tas emot redan nu!

Alltså: http://www.gironklubben.se/ Välkomna dit!


Tack för ordet Jimmy, och lycka till med valet av klubb nu, du vet min åsikt!

Tack själv Christer!

Over and Out!


Kommentarer
Postat av: ye,

bra skrivet! :)

2009-05-17 @ 09:31:30
Postat av: Ja

BRA Krister,,du tror att du har koll.. Du bor i Umeå o har bättre koll än alla som bor i Kiruna.

Snälla sluta.

2009-05-17 @ 18:55:44
Postat av: Christer S

Förvånande nog har jag ganska bra koll, nuförtiden finns sådana fiffiga saker som telefon, dvd, pc, och sånt. Däremot säger jag inte att jag har bättre koll än någon annan. Allt är min personlliga uppfattning, kan du inte ta den, är det ditt problem, inte mitt. Däremot står jag för vad jag säger och skriver, nog sagt.

2009-05-17 @ 20:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0