Bloggen älskar gästböcker!


Det är i gästböckerna det händer, det är där dom så kallade fansen tar ut sin vrede och passar på att pajkasta andra föreningar. Det är sällan man stöter på ett välformulerat och vettigt inlägg utan det handlar mestadels om personangrepp, konstiga meningsuppbyggnader och gigantiska mängder särskrivningar. Men trots det så finner bloggen det roande att stundtals surfa in och ta del av supportrarnas innersta känslor och tankar.

Hittade i dag detta inlägg när jag surfade in på Borlänges gästbok på svenskafans, där verkar kriget med derbykonkurrenten Hedemora redan var i full gång.

" Och när gick jag ut med jämförelsen? Jag säger att de inte är spelare som kommer ta erat lag till nya höjder.... Räkna inte med något topp 4 med de backar ni har.. bygger man laget kring en back som norin så visar väl de det mesta? tar inte ifrån att norin är bra men knappast någon hjälte som eran pajas till sportchef fförut sa i tidningen... "

Norin
som nämns i texten är en av mina bättre vänner och dessutom ny i Borlänge, han spelade i Hedemora under fjolåret. Kanske någon som är grinig över att tappa lagets kanske bästa back?

Den frågan jag ställer mig när jag läser såna här saker är vart fasiken fansen håller hus när det väl är säsong och matchdax? I stället för att surfa runt på olika forum, gästböcker och bloggar så kanske ni i stället skulle ta er till den lokala ishallen och stötta erat lag?
Jag tycker att det är mycket märkligt att till exempel bloggen under denna tid på året har ett snitt på nästan 1100 läsare om dagen medans den under säsong lockar till sig kring 700 läsare. Är det inte under säsongens gång som man vill läsa om hockey? Man ska väl inte förstå sig på allt, livet blir väl roligare när man får tänka och spekulera om saker och ting.

Men kanske kan trenden förändras i vinter? Visst fyller vi dom lokala div 1 hallarna i vinter gott folk?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: kurre

elitserien är så mesig nu, inte konstigt att folk inte kommer å tittar mer fight

2009-05-25 @ 20:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0