Avundsjuk? Nja!


Det har blivit en het debatt i kommentarsfältet då jag i går gick ut och ställde frågan om Bodens kamouflageställ som användes under en tidigare epok var det fulaste som man någonsin har sett. Det har då kommit in önskemål på att jag ska publicera en bild på detta och givetvis så lyckades bloggen komma över en bild på tröjan som användes som bortaställ.

Bedöm själva gott folk, snyggt eller fult? Till dig som undrade om jag var avundsjuk så kan jag meddela att svaret är nej på den frågan av en enkel anledning. Man syns så lite under matcherna iallafall, varför då använda ett mönster som är till för att dölja? Haha, skämt å sido. 



                                 BodensIK_00-01_back.jpg image by beanballinc

Under vilka säsonger var det som man använde sig av detta ställ, någon som vet? Var det säsongen 00-01?

Over and Out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker nog ändå att Piteås Dansar o Ler-tröjan var snäppet, värre. Från läktaren såg det ut som alla Pitespelare hade mått väldigt illa innan nedsläpp.

2009-05-16 @ 17:02:35
Postat av: Robban

Man får ju typ epilepsi av att kolla på den för noga...

2009-05-16 @ 18:58:34
Postat av: red storm

jag vet inte hur du kan påstå att bodens tröjor var fula! Vi som spelade i BIK a-jun vid den tiden pratar fortfarande om tröjorna så "snyggast hockeytröjorna någonsin"!



sen en lite fundering bara. vad är anledningen till att ranka CHC så lågt? de har ju ändå gjort 2 bra säsonger i rad, och gått till PO. Visst är de tyst runt dom än så länge, men de är väl som de alltid varit?



P.S. Helt underbar blogg!

2009-05-16 @ 21:06:13
Postat av: Anonym

Haha, jag skulle inte ens ta på mig den där tröjan under pistolhot.

2009-05-16 @ 21:20:16
Postat av: En som satt på läktaren.

Hemmastället som var grönt, var klart det bästa alla kategorier.



Boden är en militärstad och kammostället får gärna komma tillbaka för min del, fast bortastället som visas på bild är nog något som måste omarbetas i så fall.



Tror inte det fanns ett lag i hela hockeysverige som hade ett sånt ställ som hade sån anknytning till staden som Boden(BIK) hade då.



Dagens ställ med den stora vita fyrkanten med BHF logga är en lösning från BIK tiden som hade ett nytt ställ innan konkursen.



Over and Out!









2009-05-16 @ 22:20:20
Postat av: Jimmy

En som satt på läktaren:



Jag förstår varför man tog fram det där stället och jag förstår även att det hade nära anknytning till det största som man hade i staden. Trots det så är det otroligt fult, kan tyvärr inte säga något annat =)



Red storm:



CHC får alltid leva med fiaskostämpeln på sig, precis som Mora fick göra under sin tid i elitserien. Men som i fallet Mora så får vi "experter" till slut rätt, CHC lever och har levt på konstgjord andning under dom senaste åren,,,

2009-05-16 @ 23:15:30
Postat av: Troligen

1999-2001. Denna med Vittjärvs Hus användes troligen 00-01. Och fula, det är dom än idag.

2009-05-17 @ 09:31:09
Postat av: Anonym

Nu börjar jag nästan tappa tålamodet !! Kan du inte skriva om vilka som är på väg till LSK ?? (ryktas)

2009-05-17 @ 15:01:42
Postat av: Ekenttä

Första tanken är ju att den är riktigt ful, men faktiskt så är den ganska tuff!:) cool.

2009-05-17 @ 15:14:00
Postat av: Jens

Som tidigare nämnts, det vita stället kan jag väl kanske hålla med om inte var det snyggaste. Men hemmastället samma år tycker jag är det snyggaste man haft genom de år jag varit på hockey i stan: http://www.jenslindmark.se/bik.jpg

2009-05-17 @ 18:30:40
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: nyfiken!

Piteås Dansar o Ler-tröjan... finns det bilder på den?

2009-05-17 @ 19:02:17
Postat av: Jens

http://www.jenslindmark.se/pdol01.jpg

http://www.jenslindmark.se/pdol02.jpg



"Tyvärr" har jag inga bilder på den svarta versionen, kanske finns någon pitbo som kan hjälpa?

2009-05-17 @ 23:04:04
URL: http://www.jenslindmark.se/
Postat av: Zamboni

Kommer ihåg en liten kille som vid en match mellan BIK - Nyköping sista året i allsvenskan frågade sin pappa på läktaren:

- Pappa, varför har Nyköping en bild av en soptunna på tröjorna?

Hehe, vad svarar man på en sådan fråga?

2009-05-18 @ 12:00:37
Postat av: Till "tappar tålamodet"

Klara förluster är Lindström och Peter R som spelar i Piteå nästa säsong. Ryktas bort är Välitalo, Robin B, Mikaelsson, Tapani och eventuellt Ottosson.

Bloggaren själv har som du vet erbjudanden att ta ställning till och det har även Jimmy L.

De yngre från fjolårstruppen ser ut att bli kvar, eventuellt sticker någon för att plugga. De äldre (Arvidsson och Dahl) har inte bestämt sig ännu. Namn på eventuella nyförvärv vill inte klubben gå ut med förrän det är klart, men det är yngre spelare, 88- 91:or. Klubben har tyvärr inga pengar att värva etablerade spelare utan kommer att satsa ungt för att utveckla.

2009-05-18 @ 12:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0